آریا بانو
تقلب 97 درصدي در نمايندگي‌هاي برندهاي خارجي پوشاک!
fiogf49gjkf0d
سه شنبه 6 مهر 1395 - 1:53:08 PM
ايسنا

سعيد حسين زاده با اشاره به برگزاري جلسات مختلف و کارهاي کارشناسي براي جلوگيري از فعاليت برندهاي فاقد مجوز و برخورد با قاچاق پوشاک در سطح عرضه، اظهار کرد: پس از برگزاري اين جلسات، دستوالعمل اجرايي آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاري تشکل ها تدوين شده اما هنوز به اجرا درنيامده است.

وي با بيان اينکه قرار بود اين طرح از ابتداي مهرماه اجرا شود، ادامه داد: اميدواريم به زودي اين طرح به مرحله اجرا برسد، چراکه اگر به موقع اجرا، پيگيري و نظارت شود، تاثير بسيار خوبي خواهد گذاشت.

اين عضو اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاک با بيان اينکه هنوز که هنوز است، نمايندگي هاي فاقد مجوز اقدام به فروش محصولات خود را حالت قبل مي کنند، گفت: البته همين که دستورالعمل صادرشده است، تاثير اندکي بر بازار گذاشته و وضعيت تا حدودي بهتر شده است.

حسين زاده درباره فعاليت نمايندگي برندهاي جهاني پوشاک از طريق قرارداد رسمي با برند اصلي يا با يک واسطه به دليل وجود تحريم ها، اظهارکرد: ما از ابتدا با اين موضوع مخالف بوديم، چراکه به هر حال فروشنده اي که مي خواست محصول خود را از دوبي بياورد، يک نامه به عنوان فاکتور از فروشنده دريافت مي کرد و عملا با گرفتن يک کاغذ بر اصل قضيه سرپوش مي گذاشت.

وي افزود: براي فروشنده خارجي هم که مي خواهد جنسش را بفروشد کاري ندارد که يک فاکتور تحت عنوان فروش پوشاک يک برند به خريدار بدهد.

به گفته اين عضو اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاک، با شرايط جديد واسطه از اين بخش حذف شده و نمايندگي ها يا بايد نمايندگي رسمي از شرکت اصلي توليدکننده باشند، يا اينکه تاييديه نمايندگي هاي منطقه اي آن برند را که مورد تاييد برند اصلي است، داشته باشند و جنس خود را از اين طريق وارد کنند تا مردم بدانند که جنسي را که ميخرند حتما مربوط به همان برند است.

حسين زاده با بيان اينکه در حال حاضر تنها سه درصد از اجناس موجود در اين نمايندگي ها، کالاهاي اصلي برند مربوطه هستند، اظهارکرد: کشور چين به وفور همه برندها را توليد مي کند و با سفارش يک کفش يا لباس، آن را با برند مربوطه و در قيمت هاي مختلف مي تواند براي سفارش دهنده تهيه کند.

وي با بيان اينکه اکنون برندها مشکلي براي گرفتن نمايندگي ندارند، ادامه داد: در حال حاضر هيچ کدام از برندها نگفته اند که ما نمي توانيم نمايندگي بگيريم و براي اين کار ثبت نام کرده اند که قرار است اين کار انجام شود.

اين عضو اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاک با بيان اينکه صنعت نساجي و پوشاک، صنعت نيمه دوم سال است، تصريح کرد: اگر زودتر اين طرح اجرايي نشود، توليدکننده ما که اکنون درگير رکود است به مشکل مي خورد و اميدواريم با اين طرح آن هايي که واقعا برند اصلي هستند، نمايندگي خودشان را داشته باشند و آن هايي که نيستند هم فضا را در اختيار توليدکنندگان داخلي قرار دهند.


http://www.banounews.ir/fa/News/3776/تقلب-97-درصدي-در-نمايندگي‌هاي-برندهاي-خارجي-پوشاک!
بستن   چاپ