آریا بانو
پيامدهاي تغذيه تکميلي زودتر از موعد براي نوزادان
fiogf49gjkf0d
شنبه 1 آبان 1395 - 3:18:29 PM
ايسنا

دکتر احمدرضا يعقوبي درباره اهميت تغذيه بويژه در دوران شيرخوارگي عنوان کرد: بهترين غذا براي کودک شير مادر است و هرچه نوزاد براي خوردن شير، بيشتر تقلا کند، شير بيشتري توليد مي‌شود.

وي تصريح کرد: يکي از کارهاي اشتباه از طرف بزرگترها، مزه کردن غذا توسط شيرخوار است؛ به طوري که با انگشت هر غذايي را در دوره شير خوارگي در دهان کودک مي‌گذارند و اجازه مي‌دهند تا شيرخوار مزه آن را بچشد. بزرگتر ها با اين تصور که شيرخوار با ديدن غذا خوردن بزرگترها، تمايل به خوردن دارد اين اشتباه را مرتکب مي‌شوند.

وي بيان کرد: مزه کردن‌هاي زود هنگام، اگر چه سبب خوشحالي بچه و تمايل بيشتر او به خوردن مي‌شود، اما در درازمدت باعث بد غذايي و گاهي آلرژي مي‌شود. اگر کودک غذاي سفره را زودتر از موقع بچشد، ديگر تمايلي براي خوردن غذاهاي بي‌نمک و بي‌مزه مخصوص سن خودش نخواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: همين امر موجب مي‌شود که با بي‌اشتهايي کودک بعد از چشيدن غذاها و عدم تمايل به خوردن شير يا غذاهاي دوره سني خودش، با کاهش وزن نيز مواجه شود. شروع هر غذايي در يک سن خاص انجام مي‌شود و غذاهايي که خارج از ليست غذايي کودکان باشد به صلاح نيست و کم وزني را به همراه دارد.

وي بيان کرد: اين بي‌اشتهايي کودک در سنين بالاتر نيز همراه او خواهد بود تا جايي که دوست دارد با تنقلات مختلف و چشيدن طعم‌هاي شور و ترش و شيرين از غذا خوردن دوري کند و سلامت خود را به مخاطره اندازد.


http://www.banounews.ir/fa/News/3830/پيامدهاي-تغذيه-تکميلي-زودتر-از-موعد-براي-نوزادان
بستن   چاپ