آریا بانو
چگونه پوست شل شده بعداز کاهش وزن سفت کنيم!
fiogf49gjkf0d
يکشنبه 9 آبان 1395 - 2:12:47 PM
برترينها
کاهش مقدار زيادي از وزن در رژيم لاغري يک دستاورد قابل توجه است که به طور قابل توجهي خطر ابتلا به بيماري را کاهش مي دهد.
 
با اين حال، افرادي با رسيدن به کاهش وزن عمده اغلب با مقدار زيادي شلي پوست روبرو مي شوند که ممکن است اثرات منفي در ظاهر و کيفيت زندگي فرد داشته باشد.

اين مقاله نگاهي دارد به اينکه چه چيزي باعث شل شدن پوست بعد از کاهش وزن مي شود همچنين اين اطلاعات در راه حل هاي طبيعي و پزشکي است که مي تواند به سفت شدن و خلاص شدن از شلي پوست کمک کند.
چه عواملي باعث شل شدن پوست پس از کاهش وزن مي شود؟

پوست بزرگترين ارگان در بدن شما است و به شکل يک سد محافظ در برابر محيط زيست است.
لايه دروني پوست شما شامل پروتئين ها، از جمله کلاژن و الاستين است کلاژن، که تا 80 درصد از ساختار پوست شما را باعث مي شود ثبات، استحکام و قدرت پوست را فراهم مي کند الاستين قابليت ارتجاعي را فراهم مي کند و کمک مي کند تا پوست شما سفت باقي بماند.
در طول افزايش وزن، پوست گسترش مي يابد و اتاقي براي افزايش رشد در شکم و ديگر قسمت هاي بدن مي سازد بارداري يکي از نمونه هاي اين گسترش است.
گسترش پوست در دوران بارداري در طول زمان چند ماه رخ مي دهد و پوست گسترش يافته به طور معمول در عرض چند ماه از تولد نوزاد جمع مي شود.
در مقابل، افرادي که اغلب اضافه وزن و چاق هستند وزن اضافي را براي سال ها حمل  مي کند و اغلب از اوايل دوران کودکي يا نوجواني شروع شده است.
هنگامي که پوست به طور قابل توجهي کشيده مي شود و براي يک دوره زماني طولاني باقي مي ماند کلاژن و الاستين آن آسيب مي بيند در نتيجه، پوست برخي از توانايي از دست داده خود را براي جمع شدن از دست مي دهد.
در نتيجه، زماني که فرد مقدار زيادي وزن از دست مي دهد پوست اضافي از بدن آويزان مي شود به طور کلي، از دست دادن وزن بيشتر باعث پوست شل مي شود.
همچنين محققان گزارش کردند بيماران با جراحي کاهش وزن تشکيل کلاژن جديد کمتري داشتند و اين ترکيب در مقايسه با کلاژن در جوان با پوست سالم پايين تر است.
 
 چگونه پوست شل شده بعد از کاهش وزن را سفت کنيم؟
 
عوامل موثر بر از دست دادن قابليت ارتجاعي پوست

عوامل متعددي به شل پوست در کاهش وزن کمک مي کند:
طول زمان اضافه وزن: به طور کلي، کسي که طولاني تر اضافه وزن يا چاقي داشته است پوست او پس از کاهش وزن به علت از دست دادن الاستين و کلاژن شل تر خواهد بود.
مقدار وزن از دست داده: کاهش وزن از 100 پوند ( 46 کيلوگرم ) يا بيشتر به طور معمول آويز بودن پوست در اثر از دست دادن وزن، بيشتر از کاهش وزن متوسط است.
سن: کلاژن در پوست افراد مسن تر کمتر از پوست جوان ترها است و گرايش به شل تر شدن در اثر از دست دادن وزن بيشتر است.
ژنتيک: ژن ممکن است پوست شما را در پاسخ به افزايش وزن و از دست دادن تحت تاثير قرار دهد.
قرار گرفتن در معرض نور خورشيد: قرار گرفتن مزمن در معرض نور خورشيد نشان داده شده است که توليد کلاژن و الاستين پوست را کاهش مي دهد و ممکن است به شل پوست کمک کند.
سيگار کشيدن: سيگار کشيدن منجر به کاهش توليد کلاژن و آسيب به کلاژن موجود شده و در نتيجه سبب سست شدن و افتادگي پوست مي شود.
مشکلات مربوط به شل شدن اضافي پوست

پوست شل به علت از دست دادن وزن زياد ممکن است سبب چالش جسمي و روحي شود:
ناراحتي هاي فيزيکي: پوست اضافي مي تواند ناراحت کننده باشد و با فعاليت طبيعي تداخل نمايد در يک مطالعه در 360 بزرگسال يافتند که اين مشکل اغلب در افرادي که 110پوند ( 50 کيلوگرم ) و يا بيشتر وزن از دست داده بودند رخ داده است.

کاهش فعاليت فيزيکي:
در يک مطالعه روي 26 زن، 76 ٪ گزارش دادند که پوست شل تحرک ورزشي آنها را محدود کرده است همچنين 45٪ از آنها ورزش را به علت اينکه مردم به پوست شل آنها خيره مي شدند رها کردند.
سوزش و تجزيه پوست: يک مطالعه نشان داد که از 124 نفر که درخواست جراحي پلاستيک براي سفت شدن پوست داشتند بعد از عمل جراحي کاهش وزن، 44٪ درد پوست، زخم يا عفونت را در طول پوست شل گزارش داده بودند.
تصوير بدن ضعيف: پوست شل از کاهش وزن مي تواند اثرات منفي بر تصوير بدن و خلق و خوي داشته باشد.
درمان طبيعي براي سفت کردن پوست شل

درمان هاي طبيعي زير ممکن است قدرت و خاصيت ارتجاعي پوست در برخي از افراد که مقدار کم تا متوسط وزن از دست داده اند را بهبود مي بخشد.
انجام تمرين مقاومتي

پرداختن به طور منظم به تمرين ورزش قدرتي يکي از موثرترين راهها براي ساخت توده عضلاني در بزرگسالان جوان و قديمي تر است.
علاوه بر کمک به شما در سوزاندن کالري بيشتر، افزايش در توده عضلاني نيز ممکن است به بهبود ظاهر پوست شل کمک کند.
گرفتن کلاژن

هيدروليز کلاژن بسيار شبيه به ژلاتين است اين يک شکل فرآوري شده از کلاژن موجود در بافت همبند حيوانات است.
اگر چه از آن در افراد با پوست شل مربوط به از دست دادن وزن زياد آزمايش نشده است مطالعات نشان مي دهد که هيدروليز کلاژن ممکن است اثر محافظتي بر روي کلاژن پوست داشته باشد.
در يک مطالعه کنترل شده، قدرت کلاژن به طور قابل توجهي پس از چهار هفته مصرف مکمل با پپتيد کلاژن افزايش يافته است و اين اثر در طول مدت مطالعه 12 هفته باقي مانده است.
هيدروليز کلاژن نيز به عنوان کلاژن هيدروليز شناخته شده است اين به صورت پودر در مي آيد و آن را مي توانيد در فروشگاه مواد غذايي طبيعي و يا آنلاين خريداري کرد.
يکي ديگر از منابع محبوب کلاژن آبگوشت استخوان است که فراهم کننده خواص درماني ديگر نيز مي باشد.
مصرف برخي مواد مغذي و هيدراته ماندن

مواد مغذي خاص براي توليد کلاژن و ديگر اجزاي پوست سالم مهم است:
پروتئين: پروتئين کافي براي سلامت پوست بسيار حياتي است و اسيدهاي آمينه ليزين و پرولين نقش مستقيم در توليد کلاژن دارد.
ويتامين ث: ويتامين C براي سنتز کلاژن مورد نياز است و همچنين در محافظت از پوست از آسيب نور خورشيد کمک مي کند.
اسيدهاي چرب امگا 3: يک مطالعه کوچک نشان داده است که اسيدهاي چرب امگا 3 در ماهي هاي چرب ممکن است به افزايش قابليت ارتجاعي پوست کمک کند.
آب: به خوبي هيدراته ماندن ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود بخشد يک مطالعه نشان داد که زناني که مصرف آب روزانه خود را افزايش دادند پيشرفت هاي قابل توجهي در هيدراتاسيون و عملکرد پوست داشتند.
 
 چگونه پوست شل شده بعد از کاهش وزن را سفت کنيم؟
استفاده از کرم هاي سفت کننده
بسياري از کرم هاي "سفت کننده" حاوي کلاژن و الاستين هستند.
اگر چه اين کرم ها به طور موقت ممکن است سبب افزايش خفيف سفتي پوست شوند مولکول هاي کلاژن و الاستين براي جذب شدن در پوست بيش از حد بزرگ هستند به طور کلي، کلاژن بايد از داخل به خارج ايجاد شود.
درمان هاي پزشکي براي سفت کردن پوست شل شده بعد از لاغري

درمان دارويي و يا جراحي معمولاً براي سفت شدن پوست شل پس از کاهش وزن لازم و مهم هستند.
جراحي کانتورينگ بدن
کساني که مقدار قابل توجهي وزن خود را از طريق جراحي چاقي يا ديگر روش هاي کاهش وزن از دست داده اند اغلب درخواست عمل جراحي براي برداشتن پوست اضافي دارند.
در عمل جراحي کانتورينگ بدن، يک برش بزرگ ايجاد و پوست اضافي و چربي حذف مي شود برش با بخيه خوب به منظور به حداقل رساندن زخم بخيه مي شود
جراحي کانتورينگ بدن خاص عبارتند از:

جراحي زيبايي شکم يا ابدومينوپلاستي:
حذف پوست از شکم.
برداشتن پايين بدن: حذف پوست از شکم، باسن، باسن و ران.
برداشتن بالاي بدن: حذف پوست از سينه و پشت.
برداشتن داخل ران: حذف پوست را ران دروني و بيروني.
براکيوپلاستي: حذف پوست از بازوها.
جراحي هاي متعدد معمولاً در قسمت هاي مختلف بدن در طي يک تا دو سال پس از کاهش وزن عمده انجام شده است.
جراحي کانتورينگ بدن معمولاً نياز به بستري در بيمارستان از يک تا چهار روز دارد زمان بهبودي در خانه معمولاً دو تا چهار هفته است ممکن است همچنين برخي از عوارض ناشي از جراحي، مثل خونريزي و عفونت پيدا شود.
گفته مي شود که اکثر مطالعات نشان داده اند عمل جراحي کانتورينگ بدن سبب بهبود کيفيت زندگي در افرادي که قبلا چاق بوده اند مي شود با اين حال، يک مطالعه گزارش داده است که برخي از نمرات در کيفيت زندگي در اين افراد کاهش يافته است.
روش پزشکي جايگزين
اگر چه جراحي کانتورينگ بدن تا بحال رايج ترين روش براي برداشتن پوست شل بوده است همچنين گزينه هاي کمتر تهاجمي با خطر عوارض کمتر وجود دارد.
دستگاه لاغري VelaShape: اين سيستم با استفاده از ترکيبي از نور مادون قرمز، فرکانس راديويي و ماساژ براي کاهش پوست شل استفاده مي کند در يک مطالعه، سبب از دست دادن قابل توجهي از پوست شکم و بازو در افراد داراي اضافه وزن شده است.
اولتراسوند: يک مطالعه کنترل شده در درمان با اولتراسوند در افرادي که جراحي چاقي داشتند هيچ بهبود در پوست شل پيدا نکردند با اين حال، مردم تسکين درد و ساير علايم را پس از درمان گزارش دادند.
به نظر مي رسد که اگر چه خطرات کمتري با اين روش هاي جايگزين وجود دارد نتايج ممکن است همانند عمل جراحي کانتورينگ بدن نباشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/3854/چگونه-پوست-شل-شده-بعداز-کاهش-وزن-سفت-کنيم!
بستن   چاپ