آریا بانو
مؤثرترين روش سوزاندن چربي شکم
fiogf49gjkf0d
دوشنبه 10 آبان 1395 - 11:57:49 AM
فارس

دانشمندان دانشگاه هاروارد بر اين باورند، کساني‌که روزانه و به طور مرتب وزنه ميزنند، شانس بيشتري براي از دست دادن چربي‌هاي اضافه معده دارند. 

محققان اين دانشگاه، 10/500 مرد را که نهايتا 40 سال سن داشتند، در يک دوره زماني 12 ساله تحت آزمايشات متفاوت قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند که بلند کردن وزنه مؤثرترين راه براي کوچک کردن شکم است. 

به گفته پروفسور رانيا، استاد و محقق دانشگاه هاروارد، براي کساني‌که شکم بزرگي دارند و در سن ميانسالي قرار گرفتند جدا از ورزش‌هاي هوازي، روزي نيم ساعت وزنه مرتب را توصيه مي‌کنم. مي‌توانيد در کوتاه مدت آثار کاهش چربي اطراف شکم و توده‌هاي عضلاني را ببينيد.

دانمشندان دانشگاه هاروارد مي‌گويند:‌ "اگر کسي روزانه يکي دو ساعت روي تردميل مي‌دود ولي از هيچ وزنه‌اي استفاده نمي‌کند، کمتر از کساني‌که تنها وزنه مي‌زنند قادر به کاهش وزن خواهد بود. وزنه در کنار تردميل به شما کمک مي‌کند تا چربي شکم و اطراف شکم را آب کنيد و سوخت و ساز بدن خود را افزايش دهيد. بلند کردن هم بدن شما را عضلاني و قوي مي‌کند و هم متابوليسم شما را افزايش مي‌دهد".

مطالعات اين محققان هم‌چنين نشان داده، کساني‌که چربي دور شکم و کمر دارند، بيش از ديگران در خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي قرار دارند؛ حتي اگر اضافه وزن چنداني نداشته باشند و فقط اين محدوده از بدنشان دچار چاقي و اضافه وزن باشد. 


http://www.banounews.ir/fa/News/3858/مؤثرترين-روش-سوزاندن-چربي-شکم
بستن   چاپ