آریا بانو
ابتکار:
ماجرای تلخ ندا اهمیت اورژانس اجتماعی را یادآوری می کند
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 14:41:56
بانو نیوز - تهران - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به قتل ندا دختر هفت ساله مشهدی در یک رشته توییت نوشت: ماجرای تلخ «ندا» اهمیت اورژانس اجتماعی ١٢٣ را یادآوری می‌ کند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار در صفحه توییتر خود نوشت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اورژانس ١٢٣ قویا پشتیبانی می‌ کند.
وی افزود ، از شهرداران کشور می ‌خواهم در تبلیغات محیطی خود نسبت به این ‌گونه آسیب ‌ها هشدار دهند. هر شهری باید به طور مستمر خط تماس ١٢٣ را در تبلیغات محیطی معرفی کند؛ این یک وظیفه عمومی است.
ابتکار اظهار داشت: « اگر کسی را می‌ شناسید که سوء رفتار دارد، اگر از کودک ‌آزاری یا همسرآزاری خبر دارید و اطلاع ندهید شریک جرم محسوب می ‌شوید و آن وقت دیگر خیلی دیر است».
وی ضمن تاکید بر آموزش به کودکان و خانواده ها و توجه به اورژانس اجتماعی افزود: از پلیس 110، آگاهی و قاضی که سریعا مجرم را شناسایی کردند، باید تشکر کرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: « در این زمینه آموزش خانواده و کودکان ضروری است، تا هیچ ‌کس به غریبه اعتماد نکند، تا نه گفتن و مقابله با هر تطمیع را بیاموزند».
ابتکار اضافه کرد: «آموزش مهارت ‌های زندگی محور اصلی موافقت نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش و تشکل‌ های غیر دولتی بوده و سال ٩٧ با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت. همچنین لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت گام مهمی برای ارتقای امنیت است، گرچه قوانین فعلی هم به شدت با تعرض و قتل مقابله می‌کند».
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین در این رشته توییت نوشت: اگرچه جرایم و خشونت علیه کودکان در کشور ما در قیاس با جوامع دیگر بالا نیست، ولی حتی یک مورد هم پذیرفتنی نیست.
ندا علیزاده، دختر هفت ساله از مهاجران افغان که هفتم فروردین ماه 97، هنگامی که برای خرید نان از منزل خود بیرون می‌ رود، توسط مرد همسایه ربوده و پس از آزار و اذیت به قتل می ‌رسد. جنازه این کودک ساعاتی بعد در کیسه ‌ای در نزدیکی محل توسط اهالی پیدا می ‌شود. با ورود پلیس و دستگاه قضایی قاتل که مردی 41 ساله است ظرف کمتر از 48 ساعت بازداشت شده و به قصد و اقدام خود اعتراف می ‌کند.
** 7268 ‌** 1418

http://www.banounews.ir/fa/News/39323/ماجرای-تلخ-ندا-اهمیت-اورژانس-اجتماعی-را-یادآوری-می-کند
بستن   چاپ