آریا بانو
نایب رئیس فدراسیون بسکتبال خبر داد؛
جریمه 50 هزار دلاری در انتظار باشگاه پالایش نفت آبادان
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 11:37:02
بانو نیوز - تهران – ایرنا – نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال با اشاره به اعزام نشدن تیم زنان باشگاه پالایش نفت آبادان به اردن برای حضور در رقابتهای بسکتبال غرب آسیا گفت: امروز به طور رسمی و کتبی مبلغ جریمه 50 هزار دلاری فیبا به باشگاه ابلاغ می شود.

به گزارش ایرنا ، تیم بسکتبال زنان پالایش نفت آبادان که قرار بود ساعت 14 دیروز (19 اردیبهشت ماه ) تهران را به مقصد اردن و حضور در رقابت های بسکتبال زنان غرب آسیا ترک کند ، اما با همه پیگیری ها به دلایل نامعلوم این تیم از سفر باز ماند و حالا به گفته فریده شجاعی نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال با پرداخت جریمه ای 50 هزاردلاری مواجه است.
فریده شجاعی صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با اینکه پیش تر به صورت شفاهی با مدیران باشگاه پالایش نفت آبادان در مورد جریمه 50 هزار دلاری فیبا صحبت کرده بودیم، اما امروز به طور کتبی و رسما مبلغ جریمه فیبا به آنان ابلاغ می شود.
شجاعی گفت: البته این باشگاه هنوز فرصت برای اعزام تیمش به این رقابت ها را از دست نداده است و اگر زودتر رخدادهای فرودگاه به ما اعلام می شد شاید با پیگیری مجدد مسئولان فدراسیون یا وزارت ورزش قابل حل بود.
وی ادامه داد: تیم بسکتبال زنان پالایش نفت آبادان از ساعت 11 دیروز در فرودگاه امام خمینی حضور داشته و همه کارها از جمله تحویل چمدان ها انجام شده بود، اما درست موقع سوار شدن بازیکنان، براساس شنیده ها، وزارت نفت یا باشگاه پالایش نفت اعلام می کند که بازیکنان حق سوار شدن به هواپیمای پرواز ترکیش را ندارند.
وی ادامه داد: حتی پرواز ترکیش برای برگرداندن چمدان ها به بازیکنان با تاخیر مواجه شده و در نهایت چمدان ها به بازیکنان پس داده شد و با وجود اینکه بازیکنان تا ساعاتی از بامداد امروز در فرودگاه ماندند و مسئولان باشگاه مجددا اجازه سفر را اعلام کردند اما متاسفانه دیگر امکان تهیه بلیت فراهم نشد.
به گفته شجاعی ، اگر چه تلاش هایی از سوی مسئولان باشگاه پالایش نفت آبادان برای گرفتن بلیت مجدد به استانبول برای بازیکنان آغاز شد، اما چون امکان گرفتن بلیت برای همه بازیکنان در یک پرواز وجود نداشت، باید بلیت های سه تایی یا چهار تایی برای بازیکنان گرفته می شد یا امکان گرفتن بلیت برگشت وجود نداشت، با این حال با وجود حضور بازیکنان در فرودگاه امکان گرفتن بلیت مجدد برای بازیکنان فراهم نشد.
نایب رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: از حدود دو هفته تا 10 روز پیش زمزمه هایی در خصوص اعزام نشدن تیم بسکتبال زنان پالایش نفت آبادان به رقابت های غرب آسیا شنیده شد و سپس این مساله به صورت شفاهی از طرف باشگاه به فدراسیون اعلام شد که ما هم به صورت شفاهی مساله پرداخت جریمه 50 هزار دلاری را در صورت انصراف به آنان اعلام کردیم.
وی ادامه داد: پس از اعلام شفاهی انصراف باشگاه، این مساله از سوی فریبا محمدیان و محمد رضا داور زنی معاون وزیر ورزش با مذاکره با مدیران وزارت نفت و باشگاه مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت باشگاه اعلام کرد که تیم اعزام خواهد شد.
شجاعی گفت: البته ما این مساله را از جهت دیگر نیز بررسی و پیگیری کردیم و برای اینکه مبادا تیم پالایش نفت باز تصمیم به عدم اعزام تیمش به رقابت های بسکتبال غرب آسیا بگیرد، به تیم های سوم چهارم سوپرلیگ 95 یعنی تیم های شرکت گاز تهران و گروه بهمن اعلام کردیم که آمادگی این را داشته باشند که در صورت نیاز جایگزین پالایش نفت شوند.
این مدیر ورزشی زنان افزود: متاسفانه دیروز با وجود همه هماهنگی ها از سوی وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون بسکتبال و کادر فنی تیم ، تیم به ترکیه اعزام نشد و حالا باشگاه با جریمه 50 هزار دلاری مواجه است .
شجاعی گفت: البته باز هم فرصت برای اعزام تیم وجود دارد، اما تصور کنید این بازیکنان نزدیک 15 ساعت در فرودگاه بوده خسته و مضطرب هستند و در صورت اعزام باید بین 5 تا 10 ساعت هم در فرودگاه استانبول بمانند و به احتمال زیاد به جلسه قبل از مسابقات هم نمی رسند و با توجه به بازی های سنگین و سختی که در پیش دارند باید دید این اعزام منطقی و درست هست یا خیر ؟
وی ادامه داد: از دیشب تاکنون در تلاش برای تماس با مسئولان باشگاه پالایش نفت آبادان هستم که این تماس برقرار نشده است و باید همه چیز از جمله مبلغ جریمه مورد بحث و بررسی با مسئولان این باشگاه قرار گیرد.
رقابت های بسکتبال زنان غرب اسیا با حضور هفت تیم از کشورهای ایران ، لبنان ، فلسطین و اردن از فردا تا 26 فروردین ماه به میزبانی امان پایتخت کشور اردن برگزار می شود. قرار بود از این دو تیم کوشا سپهر تهران و پالایش نفت ابادان راهی این رقابت ها شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام ورزشی irnavarzesh@همراه شوید.
ورزشی **1828**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/39379/جریمه-50-هزار-دلاری-در-انتظار-باشگاه-پالایش-نفت-آبادان
بستن   چاپ