آریا بانو
دولت حق عائله مندی دختران مجرد را قطع کرده استد./ نامه جامعه فاطمیون به معصومه ابتکار
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 15:45:27
بانو نیوز - طاهره رحیمی دبیرکل جامعه فاطمیون به معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نامه ای در اعتراض به قطع حق عائله مندی دختران مجرد ارسال کرده. او در این نامه از ایشان خواسته است که پی گیری کرده و نتیجه پی گیری را گزارش کند.
متن نامه جامعه فاطمیون به معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به قرار زیر است:
باسمه تعالی
معاونت محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:
سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار
با سلام و احترام به استحضار می رساند آموزش و پرورش تصمیم به قطع حق عائله مندی زنان مجرد گرفته است.
این در حالیست که آقایان با کار یکسان با خانم ها در فیش حقوقی خود بندی به نام حق عائله مندی دارند و حقوقی بابت آن دریافت می کنند که خانم ها ی متاهل هم از آن بهره‌مندند و برای تحکیم خانواده لازم و ضروری است .
در زمان مدیریت سرکار خانم مجتهد زاده طرحی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی رفت که به دختران مجرد بالای ده سال سابقه مبلغی بابت حق خودسرپرستی تحت عنوان حق عائله مندی پرداخت گردد که تقریبا نصف حق عائله مندی آقایان بود . و این تنها کمک به دختران مجرد ی است که به خاطر شرایط اضطراری جامعه از حق همسری و مادری محروم گردیده و با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می کنند و پابه پای مردان در جامعه خدمت نموده و حقوق کمتری دریافت می نمایند.
این روال تا کنون ادامه داشته است. اکنون آموزش و پرورش تصمیم به قطع حق عائله مندی دختران گرفته است (بخشنامه های مذکور به پیوست ارسال می گردد).
لذا خواهشمند است حضرتعالی پیگیری نموده و نتیجه را اعلام بفرمائید.
من الله توفیق
دبیرکل جامعه فاطمیون
طاهره رحیمی
یکشنبه96/12/27

http://www.banounews.ir/fa/News/39398/دولت-حق-عائله-مندی-دختران-مجرد-را-قطع-کرده-استد--نامه-جامعه-فاطمیون-به-معصومه-ابتکار
بستن   چاپ