آریا بانو
آغاز طرح ملي ساماندهي و نظارت بر آرايشگاه هاي زنانه
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 9:55:07 AM
ايرنا
عليرضا جمشيدي روز چهارشنبه در نشستي با بيان اين مطلب گفت: مجموعه اقداماتي که در آرايشگاه هاي زنانه انجام مي شود، به صورت خاموش زنان و بويژه دختران را مورد هدف قرار داده که در اين سال ها توجه کامل و جدي به اين مساله نشده است.
وي اضافه کرد: در زمينه کالاهاي سلامت محور به ويژه لوازم آرايشي و بهداشتي که به وفور وجود دارد، گاهي در سطح عرضه به صورت مشهود مشکلي ديده نمي شود.
وي در مورد فعاليت آرايشگاه هاي زنانه گفت: آمار آرايشگاه هاي بدون مجوز بسيار بالاست و در تهران ١٠ هزار آرايشگاه غيرمجاز وجود دارد که مي تواند به سلامت مردم آسيب جدي وارد کند و ممکن است به دليل مشهود نبودن، امکان برخورد نباشد.
جمشيدي به فساد در آرايشگاه ها اشاره کرد و افزود: در آرايشگاه ها باندهايي براي فريب دختران وجود دارد و متاسفانه گاهي افراد از اين طريق به خارج از کشور فرستاده مي شوند.
وي اظهارکرد: موازين شرعي نيز در آرايشگاه ها رعايت نمي شود و طبق گزارش هاي تفصيلي، اين فاجعه اي است که از آن غافل هستيم و در تهران آرايشگاه هايي وجود دارد که در آن مردان براي زنان و زنان براي مردان خدمات آرايشي ارائه مي دهند.
جمشيدي به دخالت آرايشگاه ها در امور پزشکي اشاره کرد و گفت: خدمات پزشکي بايد زير نظر پزشک و متخصص انجام شود اما در آرايشگاه ها خدماتي در اينگونه امور انجام مي شود.
وي در مورد نرخ گزاري در آرايشگاه ها نيز گفت: در آرايشگاه هاي زنانه نرخ هاي گران بدون هيچ معياري انجام مي شود.
رئيس سازمان تعزيرات حکومتي با تاکيد بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگي در اين زمينه، افزود: قبل از برخورد جدي بايد از طريق اقدامات فرهنگي مشکلات را کمرنگ تر کرد و بعد از آن ورود جدي انجام شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/3979/آغاز-طرح-ملي-ساماندهي-و-نظارت-بر-آرايشگاه-هاي-زنانه
بستن   چاپ