آریا بانو
شرايط کار فشار رواني بيشتري بر زنان وارد مي کند
شنبه 18 دي 1395 - 8:53:04 AM
ايرنا
جوديت مورينگ يک روانشناس فعال در مشاوره زنان شاغل در لندن گفت: زنان به طور قابل توجهي در قياس با مردان گرفتار سطح بالاتري از استرس، اضطراب و افسردگي ناشي از کار هستند و تبعيض جنسيتي در محل کار و مسئوليت هاي خانواده فشار کاري مضاعف به آنها تحميل مي کند.
آمارهاي رسمي در انگليس نيز نشان مي دهد که زنان در سنين 25 الي 54 سال بيشتر از همکاران مرد خود در محيط کار از استرس رنج مي برند.
مورينگ گفت: زنان در معرض فشار شديد و دائمي همچون تغيير ساختار شرکت و نبود حمايت مديريتي قرار مي گيرند و هماهنگ کردن کار با زندگي خانوادگي باعث فرسايش رواني آنها مي شود.
مورينگ افزود: زنان فشارهاي مضاعف در محل کار خود را بايد تحمل کنند، آنها بايد ثابت کنند که به خوبي مردان کار مي کنند، اغلب از انها قدرداني نمي شود و چه بسا فرصت کمتري براي ارتقاي رتبه در قياس با همکاران مرد خود داشته باشند.
مديران زن در مشاغل عمدتا مردانه نيز فشار کاري را تحمل ناپذير مي دانند و متکي بودن خانواده هايشان به درآمد آنها، سطح استرس در اين زنان را بيش از پيش افزايش مي يابد.
بر اساس يک آمار رسمي در انگليس، زنان شاغل از سن 25 سالگي احساس استرس بيشتري در قياس با مردان دارند و اين استرس در طول حيات کاري آنها ادامه دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/4061/شرايط-کار-فشار-رواني-بيشتري-بر-زنان-وارد-مي-کند
بستن   چاپ