آریا بانو
با ترک پاشنه پا چه کنيم؟
سه شنبه 5 بهمن 1395 - 4:14:54 PM
بيتوته

شايد براي شما هم پيش آمده باشد که با پايان روز، و درآوردن کفش‌ها، يک بار ديگر خشکي و ترک پاشنه‌ي پاي خود را ببينيد و براي درمان آن دنبال راه حلي باشيد. اين مشکل نه تنها ظاهر زيبايي ندارد، بلکه باعث ايجاد درد نيز مي‌شود و شما احساس مي‌کنيد که بر روي تيغ راه مي‌رويد. مهم نيست که اين خشکي در حال حاضر به چه اندازه‌اي باشد، اين روند خشکي براي هميشه وجود نخواهد داشت. شما مي‌توانيد با رعايت چند نکته، ترک و خشکي پاي خود را درمان و از خشک شدن آن در آينده نيز جلوگيري کنيد.

اولين اقدام براي درمان ترک پا در خانه، اين است که، هر روز پاي خود را با آب ولرم و يک صابون ملايم بشوييد. پس از ‌شست‌و‌شو، استفاده از يک مرطوب کننده، براي تسکين خشکي پا ضرورت دارد. اگر شما ترجيح مي‌دهيد که از محصولات طبيعي استفاده کنيد، عسل پيشنهاد مناسبي است.

مخلوط کردن يک فنجان عسل با يک گالن آب، و قرار دادن پاها در آن به مدت 10الي 15 دقيقه، به شدت مي‌تواند به بهبود رطوب در پوست کمک کند. عسل همچنين يک ضدعفوني کننده طبيعي و درماني مطمين براي پوست ترک خورده است.

با ترک پاشنه پا چه کنيم؟ 

سنگ پا 

سنگ پا، يکي ديگر از روش‌ها براي درمان ترک پاشنه پا است. اما مراقب استفاده از آن باشيد و آن را به شدت و محکم روي پوست خود نکشيد.

براي استفاده از آن، بايد آن را به آرامي روي پوست خود بکشيد تا پوست‌هاي مرده و خشک پاشنه‌ي پا، به آرامي از آن جدا شود. استفاده از سنگ پا، مانند لايه برداري از پوست است و شما مي‌توانيد تا رسيدن به نتيجه مورد نظر از آن استفاده کنيد.

 

درمان ترک پاشنه

سنگ پا، يکي از روش‌هاي درمان ترک پاشنه پا است‎

خشک نگه داشتن پا 

شما بايد هميشه پاي خود را، به خصوص در مناطق نزديک به انگشت‌ها، به طور کامل خشک نگه داريد. اگر اين مناطق به درستي خشک نباشند، مي‌توانند زمينه رشد باکتري و در نتيجه عفونت را به وجود بياورند. شايد عفونت باعث ايجاد ترک پا نشود اما مي‌تواند شرايط را براي شما سخت‌تر کند.

استفاده از يک پماد، کرم پا و يا لوسيون 

لوسيون‌هاي مفيد و مرطوب کننده‌اي که حاوي ويتامين E باشند، براي اين مشکل مناسب‌ترند.براي داشتن پاهاي نرم و بدون ترک، مي‌توانيد از ماسک‌هاي خانگي استفاده کنيد. مخلوط کردن روغن نوزاد با نعناع و اکاليپتوس، روغن بادام، روغن آوکادو، روغن جوجوبا و شير نارگيل چند نمونه از اين ماسک‌ها هستند.

پوشيدن جوراب سفيد و پنبه‌اي 

پوشيدن جوراب سفيد و پنبه‌اي، که هيچ رنگي در آن به‌کار نرفته باشد، تا مانع از تحريک پوست شود. رعايت نکات روزمره براي کاهش خشکي و يا تاول پا نيز، مي‌تواند تاثير بسياري در بهبودي سريع‌تر پا، داشته باشد. تميز نگه‌داشتن پا و استفاده از يک مرطوب کننده بهترين راه براي مراقبت از پا است.

همچنين مي‌توانيد با استفاده از يک رژيم غذايي مناسب، که غني از ويتامين A باشد، از پاهاي خود مراقبت کنيد. مواد غذايي مانند: هويج، سيب زميني، کلم پيچ، اسفناج و کدو تنبل. علاوه بر غذا، مقدار آبي که مي‌نوشيد نيز، مهم است. آب مي‌تواند به طور طبيعي، پوست را نرم و لطيف نگه دارد و از آن مراقبت کند.


http://www.banounews.ir/fa/News/4149/با-ترک-پاشنه-پا-چه-کنيم؟
بستن   چاپ