آریا بانو
شروع تمرینات فوتسال دختران جوان با حضور 19 بازیکن
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 12:29:31
بانو نیوز - تهران - تیم فوتسال دختران جوان (زیر 17 و زیر 20 سال) که برای کسب سهمیه المپیک نوجوانان آرژانتین آماده می شود، تمرینات خود را با حضور 19 بازیکن از فردا در مرکز آکادمی فوتبال در تهران آغاز می کند.

به گزارش یکشنبه ایرنا از فدراسیون فوتبال، اردوی آماده سازی تیم فوتسال دختران جوان با فراخوان 19 بازیکن از روز دوشنبه 27 فروردین ماه آغاز می شود. این بازیکنان پس از پیگیری تمرینات خود زیر نظر کادر فنی، یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتسال زنان تایلند را در ادامه این اردو در برنامه کاری خود دارند.
تیم فوتسال دختران جوان کشورمان با هدایت شهناز یاری تمرینات خود را پیگیری می کنند. به گفته یاری قرار است طی این اردوی کوتاه تاکتیک های تمرینی برای دیدار برابر تایلند به اجرا گذاشته شود تا بازیکنان با آمادگی بیشتری مقابل حریف قدرتمندی چون تایلند به میدان بروند.
سرمربی تیم فوتسال دختران جوان کشورمان در گفت و گو با ایرنا گفت: فدراسیون حمایت خوبی از تیم فوتسال دختران جوان دارد و امسال دیدار با تایلند دومین دیدار تدارکاتی برای آماده سازی این تیم است و امیدواریم چنین دیدارهایی برای آماده سازی این تیم تکرار شود.
وی با یادآوری اینکه کسب عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی آسیا، مجوز حضور تیم فوتسال دختران نوجوان در المپیک نوجوانان آرژانتین است، گفت: قرعه کشی و گروه بندی تیم ملی فوتسال زنان در جام ملت های تایلند، امید و انگیزه زیادی به بازیکنان داده است، زیرا ما قهرمان آسیا هستیم و صعود از گروه به عنوان صدرنشین کار سختی برای مدافع قهرمانی آسیا نیست.
سرمربی تیم فوتسال دختران جوان کشورمان با یادآوری اینکه نباید هیچ حریفی دست کم گرفته شود، افزود: در هر حال تیم ملی فوتسال زنان کشورمان مهره های بسیار قدرتمندی در خود دارد که از تجربه و توان بالایی برخوردارند و از سوی دیگر عنوان قهرمانی آسیا را با خود یدک می کشد که همه این دلایل شانس ایران را برای حضور در بین دو تیم برتر آسیا و بدنبال آن جواز المپیک آرژانتین افزایش می دهد.
این مربی در خصوص روند آماده سازی بازیکنان جوان تیمش گفت: از آغاز اردوهای آماده سازی تیم فوتسال دختران جوان (زیر 17 و زیر 20 سال ) تاکنون هرماه یک اردو تمرینی برگزار کرده ایم، اما در فروردین امسال این دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی است و از این پس هر ماه دو اردو و با تعطیلی مدارس در تابستان هر ماه سه اردو یا حدود 21 روز تمرین خواهیم داشت تا بازیکنان برای مهر ماه و حضور در المپیک آرژانتین کاملا آماده باشند.
وی با بیان اینکه میانگین سنی بازیکنان تیم فوتسال دختران جوان بین 15 تا 17 سال است، گفت: این بازیکنان تجربه بسیار اندکی دارند و از سوی دیگر در زمینه دیدارهای بین المللی نیز هیچ تجربه ای ندارند، حمایت بیشتر فدراسیون و کمیته فوتسال کمک می کند تا بازیکنان با آمادگی خوبی شانس حضور در المپیک آرژانتین را بدست آورند.
وی دیدار برابر تایلند را علاوه بر کسب تجربه برای بازیکنان، محک خوبی برای شناخت بهتر از بازیکنان عنوان کرد و اضافه کرد: اگر چه ما این نفرات را با انتخابی ها و گزینش از میان برترین های کشور برگزیده و به اردوها دعوت کرده ایم، اما این دیدار محک خوبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان است.
دیان طاهری، مبینا نعمائی و نگار یعقوبی از تهران، کیمیا میرزاپور و ژینو رستمی از کرمانشاه، راضیه پرسه و زینب کرمی از اصفهان، نسرین قمی و فاطمه ایجادی از مازندران، آیناز خواجه حق وردی و نگین همتی از قزوین، بیتا طاهری، مهدیه محمودی نیا، مرضیه توفیقی نسب از کهگیلویه و بویر احمد، رقیه صومعه از مهشد، سمیرا محمودپور از کردستان، زیبا افروغ از مرکزی، مائده عباسی از گیلان و شهین افلاکی از شیراز نفرات دعوت شده به این اردوی چهار روزه هستند.
این اردو از 27 تا 30 فروردین با هدایت شهناز یاری و فاطمه شریف به عنوان سرمربی و مربی تیم برگزار می شود و قرار است روز چهارشنبه (29 فروردین ماه ) تیم دختران به مصاف تیم ملی فوتسال زنان تایلند برود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828

http://www.banounews.ir/fa/News/41652/شروع-تمرینات-فوتسال-دختران-جوان-با-حضور-19-بازیکن
بستن   چاپ