آریا بانو
20 عامل بیماری روان در ایران/ اخبار منفی، موبایل و گرانی سه متهم اصلی
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 12:17:13
بانو نیوز - معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تشریح عوامل بیماری و اختلال روان در ایران پرداخت.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم ، ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اشاره به اینکه تا سال 2030 بیماری روان دومین بیماری در دنیا خواهد بود، اظهار داشت: اخبار منفی در رسانه‌ها در اختلال روان مردم بسیار نقش منفی دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به معماری‌های جدید که استقلال افراد را بیشتر توجه می‌کند و افراد تنهاتر می شوند، درحالیکه باید روابط خانوادگی جهت کاهش افسردگی ها بیشتر شود، ادامه داد: ارتقای سواد جامعه در حوزه سلامت باعث انگ‌زدایی بیماریهای روان می شود.
حریرچی بیان داشت: کاهش اختلاف طبقاتی و بهتر شدن وضعیت اقتصادی افراد به خصوص گرانی در زمینه جلوگیری از اختلال روان تاثیر دارد؛ همچنین گسترش نشاط در جامعه و فعالیتهای فیزیکی و مشارکتهای اجتماعی و تفریحات سالم و حتی توجه به طراحی های شهری بسیار می تواند نقش و عامل مثبتی ایفا کند.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عوامل اختلال روان و اقدامات پیشگیری قبل از تشکیل خانواده تاکید ویژه کرد و گفت: تغییر و تحول نظام آموزشی کشور باید صورت پذیرد زیرا بچه‌ها از همان دوران ابتدایی از آزمونها و کنکور هراس دارند و در آینده این اضطراب باعث مشکلات زیادی در افزایش استرس می‌شود و حتی دانش‌آموزان برتر نیز گرفتار این استرس‌های روان هستند.
حریرچی ادامه داد: اتفاقا بازی کردن بچه بهترین مولفه برای رشد آنها است ولی خانواده‌ها به این مهم توجه ندارند درحالیکه بسیاری از افراد می‌توانند به زمینه های دیگری که علاقه دارند ولی به اجبار باید رشته های دیگری را تحصیل کنند و از طرفی هم باید میزان تعیین شغل در رشته های مختلف اصلاح و عادلانه شود.
وی تصریح کرد: مدیریت تلفن همراه و شبکه های مجازی به گرفتاری در کشور تبدیل شده است، همچنین فساد اداری در بخش دولتی و خصوصی از دیگر نگرانی ها در حوزه اختلال روان است.
حریرچی به زیان آلودگی هوا و ترافیک در میزان اختلال روان پرداخت که افراد در طول روز ساعت ها عمر خود را در خیابان های آلوده بسر می برند، تصریح کرد: در نهایت سلامت معنوی بسیار اهمیت دارد و هر کس ایمان قوی و اراده محکمی داشته باشد کمتر دچار اختلال روان می شود کما اینکه در طول زندگی اکثر افراد شاید دچار اختلال روان شوند.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/41715/20-عامل-بیماری-روان-در-ایران--اخبار-منفی،-موبایل-و-گرانی-سه-متهم-اصلی
بستن   چاپ