آریا بانو
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی:
رتبه اول پرونده‌های قضایی به «خشونت» رسید/ در هر ساعت 5٠ نفر وارد زندان می‌شوند
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 16:44:46
بانو نیوز - رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه وجود بیش از ١5 هزار پرونده قضایی در کشور نشان دهنده ضعف اخلاق اجتماعی است،گفت: تحلیل ما از وضعیت اجتماعی کشور این است که اخلاق مدار بودن در جامعه ما «هزینه» دارد و این نشانه ضعف اخلاق در جامعه است.

به گزارش ایسنا، سید حسن موسوی چلک در همایش مددکاری اجتماعی و اخلاق اجتماعی، با بیان اینکه خشونت، رتبه اول را در میان پرونده‌های قضایی دارد، افزود: وجود بیش از ١5 هزار پرونده قضایی در کشور نشان می دهد که وجود اخلاق در جامعه به معنای وجود قوانین و مقررات در جامعه نیست.
وی با اشاره به کشته شدن سالیانه ١٧ هزار نفر در تصادفات رانندگی، اظهار کرد: این آمار نشان دهنده کشته شدن ٢ نفر در هر ساعت بر اثر تصادفات رانندگی است.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با بیان اینکه در هر ساعت 5٠ نفر وارد زندان می‌شوند نیز تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد آنچه موجب ثبات یک جامعه است الزاما اجرایی نمی‌شود. ما در حوزه اجتماعی از ضعف اخلاق رنج می‌بریم.
موسوی چلک با تاکید بر اینکه امروزه گسترش آسیب‌های اجتماعی و گسترش آنها به دغدغه جدی ما تبدیل شده است، گفت:وجود فساد در جامعه نشاندهنده ضعف اخلاق است و ما برای لذت بردن از زندگی ناچاریم اخلاق را رعایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه قانون به تنهایی تعهد و اخلاق اجتماعی ایجاد نمی‌کند، افزود:جامعه‌ای که همه تعهداتش را منوط به اجرای قانون گذاشته است دچار مشکل خواهد شد.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی بزرگ شدن سازمان‌های اجتماعی و افزایش افراد مستمری بگیر را امری نامطلوب دانست و اظهار کرد: در جامعه‌ای که خشونت خانگی و سالمندآزاری افزایش یافته است نشان می‌دهد با ضعف اخلاق اجتماعی مواجه هستیم و این مشکل با زور و پول حل نخواهد شد.اگر قرار است زندگی با نشاط‌تری داشته باشیم باید اخلاق را در جامعه رواج دهیم.
موسوی چلک با تاکید بر لزوم همکاری رسانه ها، سازمان‌های اجتماعی، اساتید و متخصصان برای حل مساله اخلاق اجتماعی تصریح کرد: این همکاری در واقع کمک به خودمان است، تنها با ایجاد چنین شرایطی است که می توانیم به آینده جامعه امیدوار باشیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/41738/رتبه-اول-پرونده‌های-قضایی-به-«خشونت»-رسید--در-هر-ساعت-5٠-نفر-وارد-زندان-می‌شوند
بستن   چاپ