آریا بانو
غذای ملل؛ طرز تهیۀ سوفلۀ پنیر
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 09:02:20
بانو نیوز - چشیدن طعم‌ها و مزه‌های متفاوت از کشورها و سرزمین‌های گوناگون، لذت خاص خودش را دارد. گاهی اوقات که از غذاهای ایرانی و منوهای تکراری خسته می‌شوید، بهتر است دست‌به‌دامان غذاهای ملل مختلف شوید. سوفلۀ پنیر یک پیش‌غذای خوشمزۀ فرانسوی است که خود فرانسوی‌ها، طعم خوب آن را بیشتر به وجود کره در آن نسبت داده‌اند. پیش از این هم طرز تهیۀ سوپ پیاز فرانسوی را به شما آموزش داده‌ بودیم، اما امروز با روزچین همراه باشد و طرز تهیۀ سوفلۀ پنیر فرانسوی را ببینید.
مواد لازم برای تهیۀ سوفلۀ پنیر
زردۀ تخم‌مرغ: دو عدد درشت
پنیر خامه‌ای: یک‌چهارم پیمانه
شکر سفید: یک قاشق غذاخوری
آرد چند‌منظوره: دو قاشق غذاخوری
عصارۀ وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
پوست لیموی رنده‌شده: یک قاشق غذاخوری
پنیر چدار گشنیزی: یک‌سوم پیمانه
نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
کره و شکر: به میزان دلخواه
طرز تهیۀ سوفلۀ پنیر


برای تهیۀ این پیش‌غذای خوشمزه، اول از همه باید دو یا چند قالب با اندازه‌های مناسب برای این پیش‌غذا (مانند ویدئو) انتخاب کنید. حالا دست‌به‌کار شوید و قالب‌های سرامیکی را به کمک یک فرچۀ آغشته به کرۀ ذوب‌شده، چرب کنید. حالا مشابه ویدئو، قسمت درونی قالب‌ها را با استفاده از شکر، چرب کنید. زرده و سفیدۀ تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کرده و در دو ظرف جداگانه بریزید. شکر سفید، پنیر خامه‌ای، عصارۀ وانیل، آرد، پوست لیمو و پنیر چدار را به زرده‌ها اضافه کرده و به کمک یک همزن دستی، مخلوط کنید تا به‌صورت یک کرم غلیظ و یکنواخت درآید.
از‌طرف‌دیگر، به سفیده‌ها مقدار بسیار کمی نمک اضافه کرده و آن‌قدر هم بزنید تا پف کند و فرم بگیرد. نصف مخلوط سفیده را به کرم زرده اضافه کرده و حسابی مخلوط کنید. حالا باقی سفیده‌ها را اضافه کرده و مجدد هم بزنید. ملات سوفلۀ پنیر آماده است. حالا ملات را درون قالب‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید ریخته و برای 10 دقیقه در فر با حرارت 200 درجۀ سانتیگراد قرار دهید. زمانی که سوفلۀ شما آماده است که پف کند و به رنگ نارنجی درآید.
از دست ندهید: کیک برنجی کره‌ای یا توکپوکی (떡볶이)
سوفلۀ پنیر
این پیش‌غذای خوشمزه، به منوی غذایتان زینت می‌بخشد و به طور حتم میهمانانتان را شگفت‌زده خواهد کرد. برای یک بار هم که شده امتحان کنید. مطمئن باشید که لذت خواهید برد. نوش جان!
منبع: Foodwishes

http://www.banounews.ir/fa/News/41766/غذای-ملل؛-طرز-تهیۀ-سوفلۀ-پنیر
بستن   چاپ