آریا بانو
با اين خوراکي ها خستگي معنا نداره!
سه شنبه 19 بهمن 1395 - 1:06:32 PM
آريا

برخي از نشانه‌هاي ديگر خستگي شامل درد عضلات، فقدان انگيزه، اختلال تمرکز، سرگيجه، سردرد، از دست دادن اشتها و کمبود انرژي است که مي‌توان به راحتي و با استفاده از مواد غذايي در دسترس با آن مبارزه کرد.

با استفاده از مواد مغذي ضروري مانند پروتئين، چربي و کربوهيدرات پيچيده، ويتامين‌ها و مواد معدني مي‌توان شرايط را براي عملکرد صحيح و مبارزه با علائم خستگي فراهم کرد.

برخي از اين مواد غذايي عبارتند از:

موز

موز حاوي مقدار زيادي پتاسيم است که بدن با استفاده از آن نياز خود را به قند و انرژي تامين مي‌کند. همچنين موز سرشار از مواد مغذي مهم مانند ويتامين‌هاي گروه B، ويتامين C، اسيدهاي چرب امگا3و6، فيبر و کربوهيدارت‌ها است که به کمک آن‌ها مي‌توان با خستگي مبارزه کرد. با خوردن 1 موز در روز مي‌توانيد بدن خود را پرانرژي نگه داريد.

گردو

با اين خوراکي ها خستگي معنا نداره!


يکي ديگر از مواد غذايي از بين برنده‌ي خستگي، گردو است. اين آجيل شامل مقدار مناسبي از منگنز، منيزيم، فسفر، آهن، مس و ويتامين‌هاست. مقدار زياد اسيدهاي چرب امگا3 موجود در گردو به راحتي مي‌تواند با علايم خستگي مقابله کند و همچنين باعث از بين رفتن علائم خفيف افسردگي نيز مي‌شود.

گردو شامل پروتئين و فيبر است که سبب افزايش انرژي بعد از ورزش مي‌شود.

هندوانه

اگر شما در يک روز گرم احساس خستگي داريد و يا در اثر ورزش دچار کم‌آبي شده‌ايد، هندوانه مي‌تواند انرژي از دست رفته را دوباره بازگرداند. هندوانه سرشار از آب بوده و در حفظ آب بدن نقش مهمي ايفا مي‌کند و باعث از بين رفتن علائم خستگي مي‌شود، همچنين اين ميوه سرشار از مواد مغذي مانند پتاسيم، ليکوپن، بتاکاروتن، ويتامينC و آهن است.

دفعه بعد که احساس خستگي کرديد و نياز به انرژي فوري داشتيد يک تکه هندوانه ميل کند. با استفاده از هندوانه، عسل و آب‌ليمو مي‌توانيد يک اسموتي سالم براي بعد از تمرينات خود داشته باشيد تا علائم خستگي را به‌طور کامل از بدن شما دور کند.

تخمه کدو تنبل

دانه کدو تننبل يک ميان وعده ايده‌آل براي مبارزه با خستگي است. اين دانه حاوي پروتئين سالم، اسيدهاي چرب امگا3، ويتامين‌هاي گروهB و مواد معدني‌اي مانند منگنز، فسفر، آهن و مس است. همه‌ي اين مواد مغذي با هم کار مي‌کنند تا سيستم ايمني بدن افزايش يابد، انرژي مورد نياز بدن تامين شود و علائم خستگي به‌طور کامل از بين برود.

لوبيا

لوبياها به عنوان يک غذاي معجزه‌گر شناخته شده‌اند و آن هم به دليل داشتن مواد مغذي بسياري شامل فيبر فراوان، کربوهيدرات، پروتئين پيچيده و مجموعه‌اي از مواد معدني از جمله پتاسيم، منيزيم، فسفر، مس و آهن است. اين ترکيبات سبب شده تا لوبيا به يک تغذيه منحصربه‌فرد تبديل شود و با ايجاد انرژي طولاني مدت مانع از ايجاد احساس خستگي در بدن مي‌شود. شما مي‌توانيد انواع مختلف لوبيار را در وعده‌هاي غذايي مختلف در طول روز مصرف کنيد.


http://www.banounews.ir/fa/News/4191/با-اين-خوراکي-ها-خستگي-معنا-نداره!
بستن   چاپ