آریا بانو
اسپوتنیک: بانوی سنگ نورد ایرانی بدنبال حضور در المپیک 2020
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 12:57:17
بانو نیوز - تهران- الناز رکابی بانوی سنگ نورد ایرانی که در جام جهانی سنگ نوردی روسیه شرکت کرده است، برنامه های بزرگی برای آینده خود دارد و می خواهد علاوه بر شرکت در بازیهای آسیایی جاکارتا، جواز حضور در بازیهای المپیک 2020 توکیو را نیز بدست آورد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای خبری اسپوتینک روسیه روز یکشنبه با انتشار این مطلب نوشت: حدود 200 زن همه ساله در مسابقات سنگ نوردی ایران شرکت می کنند که در این میان الناز رکابی سنگ نورد ایرانی به موفقیت های چشمگیری دست یافته و شهرت بین المللی کسب کرده است.
رکابی در سخنانی، سنگ نوردی را ورزش منحصربفردی دانست که نه فقط قوای جسمی بلکه صبر و استقامت را هم پرورش می دهد و هر دو این عوامل در پیروزی اهمیت یکسانی دارند.
در نگاه اول سنگ نوردی ورزش بسیار سختی به نظر می رسد، اما بعدا در می یابید نوع فیزیک زن مانع نیست، بلکه بر عکس به عبور موفقیت آمیز از مسیر و آموختن رمز و راز این ورزش کمک می کند.
به همین دلیل زنان سراسر جهان همپای مردان به سنگ نوردی می پردازند و حتی هم سطح آنها رقابت می کنند. جنسیت در سنگ نوردی خیلی مهم نیست. به علت جالب بودن تکنیک صعود زنان، تماشاگران تماشای مسابقه یک زن را ترجیح می دهند.
رکابی گفت که از سنین پایین هنگامی که برادرش در مسابقه ای در زنجان نایب قهرمان آسیا شد، به این ورزش علاقه پیدا کرده است.
او سنگ نوردی را از سال 2001 آغاز کرد و تاکنون صاحب 84 مدال شد که 8 مدال آن طلا است.
به گفته رکابی، زنان سنگ نورد نتایج خوبی داشته اند و در رقابتهای مختلف صاحب مدال شده اند.
وی نبود حمایت های مالی کافی از ورزشکاران را از مشکلات پیش روی این ورزشکاران بیان کرد و گفت که او و سایر اعضای تیم ملی خودشان هزینه شرکت در جام جهانی را می پردازند. به همین دلیل آنها فرصت حضور در بسیاری از تورنمنت مهم بین المللی را نمی یابند.
وی گفت که در 2 ساله گذشته حامی مالی پیدا کرده است، اما اگر زودتر این حمایت ها از او می شد می توانست موفقیت های بیشتری بدست آورد.
او می گوید: برنامه های بزرگی برای آینده دارد و در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا شرکت می کند و حتی امیدوار است جواز حضور در بازیهای المپیک 2020 توکیو را کسب کند.
رقابت‌های جام جهانی سنگ‌نوردی اول و دوم اردیبهشت ماه به میزبانی روسیه برگزار می شود.
ورزشی**1584**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/42012/اسپوتنیک--بانوی-سنگ-نورد-ایرانی-بدنبال-حضور-در-المپیک-2020
بستن   چاپ