آریا بانو
خوراک واویشگای بادمجان
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 03:06:14
بانو نیوز - طرز تهیه: بادمجان ها را پوست بکنید و به صورت مکعب های کوچک خرد کنید ، کمی نمک روی بادمجان ها بپاشید و 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود سپس آبکشی کنید و با فشار دست آب اضافی بادمجان ها را بگیرید و در روغن سرخ کنید.
پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ، در ادامه گوجه فرنگی ها ، فلفل دلمه ای و قارچ ها را خرد کنید و اضافه نمایید ، در قابلمه را بگذارید تا مواد بپزند سپس رب گوجه فرنگی ، شوید خشک ، نمک و فلفل را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا مواد خوب ترکیب شوند.
سیب زمینی ها را مکعبی خرد کنید و در روغن سرخ نمایید سپس بهمراه بادمجان های سرخ شده به خوراک اضافه و مخلوط کنید ، خوراک را داخل ظرف بریزید و بهمراه نان یا برنج سرو کنید ( پس از اضافه کردن بادمجان و سیب زمینی دقت کنید که خوراک واویشگا را بیش از حد مخلوط نکنید تا سیب زمینی ها له نشوند ).
نکته ها: در صورت تمایل میتوانید از دل یا جگر چرخ شده مرغ استفاده کنید ، همچنین میتوانید از مخلوط گوشت و سویا استفاده کنید ، در صورت تمایل میتوانید بجای شوید از جعفری خرد شده یا پودر آویشن استفاده کنید ، همچنین میتوانید در زمان سرو مقداری پنیر روی غذا بریزید تا با حرارت غذا پنیر آب شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/42111/خوراک-واویشگای-بادمجان
بستن   چاپ