آریا بانو
سلطانی‌فر تاکید کرد
دسترسی به اطلاعات و شفاف سازی در دستور کاردولت/ تسهیل ارتباطات، حق غیرقابل انکار شهروندان
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 10:45:58
بانو نیوز - وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه دسترسی به اطلاعات و شفاف سازی به عنوان یک سیاست در دستور کار دولت قرار دارد، بر تسهیل ارتباطات به عنوان حق غیر قابل انکار شهروندان نیز، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر در دیدار معاون اول رئیس جمهور با اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در حوزه جوانان گفت: در سال 92 مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تا سقف سه میلیون تومان، 2900 میلیارد تومان بوده که این میزان در سال 95 به 9900 میلیارد تومان رسیده است.
وی با اشاره به افزایش 3.5 برابری پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان اظهار کرد: میزان تسهیلات ازدواج پرداخت شده جوانان در سال گذشته به مرز 12 میلیارد تومان نیز رسیده است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت وام ازدواج به یک میلیون و 175 هزار متقاضی اظهار کرد: این تعداد وام ازدواج از مجموع یک میلیون و 290 هزار متقاضی پرداخت شده که نشان دهنده پرداخت 92 درصدی تسهیلات به جوانان است.
سلطانی فر در ادامه به راه اندازی دفاتر مشاوره ازدواج در استان‌ها اشاره کرد و افزود: در ابتدای کار دولت یازدهم کمتر از 100 سازمان مردم نهاد در سراسر کشور در حوزه جوانان فعال بودند که این تعداد در حال حاضر به بیش از 2000 سازمان مردم نهاد رسیده است.
سلطانی فر با انتقاد از اینکه تمام خانه‌های جوان فعال در دولت نهم و دهم منحل شده بودند، گفت: به عبارتی دیگر همزمان با آغاز دولت یازدهم حتی یک خانه جوان فعال در کشور وجود نداشت و این اماکن به دستگاه‌های دیگر واگذار شده بود. با این وجود در حال حاضر تعداد خانه‌های جوان از مرز 70 خانه گذر کرده است و ممکن است تا پایان سال به بیش از 120 خانه برسد.
سلطانی‌فر با تاکید بر فرآیند انتخاب مدیران فدراسیون‌ها و جایگزینی جوانان به جای افراد سالخورده نیز اظهار کرد: در حال حاضر پنج مدیرکل زیر 40 سال در استان‌ها مشغول به کار هستند که همه نیز از عملکرد آنان راضی‌اند.
سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه تغییر نسل در وزارت ورزش و جوانان در این دولت محقق خواهد شد، گفت: امیدواریم تا نسل جدیدی در وزارت ورزش حاکم شود. در سال گذشته با 18 استان جلسات تبادل نظر با اعضای سمن‌های جوانان برگزار شده است و ما از نزدیک با انتقادات و نظرات آنها آشنا شدیم. مجموع دولت و اکثریت وزرای مرتبط برای تحقق وعده‌ها، سیاست‌ها و رویکردهایشان تلاش کردند.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت تلاش کرده است تا در عرصه‌هایی که با نگاه امنیتی در گذشته محدود شده بود مسیر حضور جوانان را باز کند اظهار کرد: در همین راستا دولت تلاش کرده است تا زمینه برای مشارکت اجتماعی و سیاسی جوانان را تحقق ببخشد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/42307/دسترسی-به-اطلاعات-و-شفاف-سازی-در-دستور-کاردولت--تسهیل-ارتباطات،-حق-غیرقابل-انکار-شهروندان
بستن   چاپ