آریا بانو
وزنه برداری نوجوانان دختر آسیا؛
سومین بانوی وزنه بردار ایران پنجم آسیا را کسب کرد
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 11:20:27
بانو نیوز - تهران - «مهدیه کلالی» وزنه بردار دسته 69 کیلوگرم ایران در گروه B این دسته در پیکارهای قهرمانی نوجوانان دختر آسیا با مجموع 102 کیلوگرم به کار خود پایان داد و در جایگاه پنجم قاره کهن ایستاد.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا روزهای 3 تا 10 اردیبهشت جاری به میزبانی شهر «اورگنج» ازبکستان در حال برگزاری است.
مسابقات گروه B دسته 69 کیلوگرم دختران نوجوان آسیا از ساعت 9:30 امروز (شنبه) به وقت تهران با حضور وزنه وزنه برداری از کشورهای مغولستان، چین تایپه، سویه و هند آغاز شد که کلالی در حرکات یک ضرب در ابتدا وزنه های 43 و 47 کیلوگرم را بالای سر برد، اما در مهار وزنه 50 کیلوگرمی ناکام بود.
وی در ادامه حرکات دو ضرب خود را با 50 کیلوگرم آغاز کرد که نتوانست آن را ثبت کند و در حرکت دوم این وزنه را بالای سر برد و سپس با بلند کردن وزنه 55 کیلوگرم و با مجموع 102 کیلوگرم به کار خود پایان داد و در این گروه در جایگاه پنجم قرار گرفت.
در این گروه ماری جاقلی از سوریه با مجموع 170 کیلوگرم، ون ژن از چین تایپه با 167 کیلوگرم و سامانا وارمپام از هند با 160 کیلوگرم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.
مسابقات گروه A این دسته از ساعت 15:30 به وقت ایران برگزار می شود که پس از پایان مسابقات، رده بندی نهایی دسته 69 کیلوگرم مشخص خواهد شد.
وزنه برداران ژاپن، کره شمالی و ازبکستانی در این دسته شانس نخست کسب مدال هستند.
تیم وزنه برداری دختران نوجوان ایران که به عنوان نخستین تیم تاریخ وزنه برداری بانوان عازم رقابت های قهرمانی آسیا شد، شامل پارمیدا محمودی (دسته 58 کیلوگرم)، الناز باجلانی (دسته 63 کیلوگرم)، مهدیه کلالی (دسته 69 کیلوگرم) و سیده نرگس میرزکی (دسته به اضافه 75کیلوگرم) است.
«پارمیدا محمودیان» به عنوان نخستین بانوی تاریخ وزنه برداری ایران روز پنجشنبه در پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا در دسته 58 کیلوگرم با مجموع 102 کیلوگرم در رده ششم قرار گرفت.
روز گذشته نیز «الناز باجلانی» دومین وزنه بردار تیم نوجوانان دختر ایران در دسته 63 کیلوگرم با مجموع 143 کیلوگرم، پنجم شد.
فردا (یکشنبه) و از ساعت20:30 دقیقه به وقت تهران «سیده نرگس میرزکی» آخرین ملی پوش وزنه برداری دختر کشورمان در وزن به اضافه 75 کیلوگرم رده سنی نوجوانان با هفت وزنه بردار دیگر در گروه A مسابقه می دهد.
ورزشی**1067**

http://www.banounews.ir/fa/News/42311/سومین-بانوی-وزنه-بردار-ایران-پنجم-آسیا-را-کسب-کرد
بستن   چاپ