آریا بانو
دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت و زنان
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 18:17:00
بانو نیوز - مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از شاعران و مداحان اهل بیت(ع) به بیان برخی نکات حائز اهمیت درخصوص مسائل جمعیتی و زنان پرداختند و نسبت به لایحه منع خشونت علیه زنان گفتند: هم مسئولین دولتی هم مسئولین مجلس، مراقب باشند که باز همان فرهنگ غربی را نخواهند اینجا پیاده کنند که مثلاً فرض کنید اگر در امر ازدواجِ دختر، پدر دخالت کرد، این خشونت است و خشونت را [اینچنین] معنا کنند
به گزارش عیارآنلاین در دیدار هفدهم اسفندماه مقام معظم رهبری با هزاران نفر از شاعران و مداحان، ایشان نکات مهمی را درخصوص مسائل جمعیتی کشور مطرح کردند که بخشی از آن‌ها در زیر اشاره شده است
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسئله افزایش جمعیت کشور گفتند: مسئله‌ی تکثیر نسل، تکثیر اولاد در جامعه مطرح شد، خب مسئولین هم همراهی کردند، موافقت کردند؛ من می‌شنوم در گوشه و کنار، بر خلاف آن عمل می‌کنند. این چیزی است که غربی‌ها می‌خواهند؛ غربی‌ها با افزایش عدد مسلمان‌ها مخالفند، با افزایش عدد ملّتی که جوانهایش می‌توانند در عرصه ظاهر بشوند و کشور را به اوج برسانند، معلوم است که مخالفند. ما نباید کار را جوری پیش ببریم که مقصود آنها عملی بشود؛ باید جوری حرکت بکنید که مقاصد اسلامی تأمین بشود، این وظیفه‌ی ما است، وظیفه‌ی مسئولین ما این است.
ایشان درخصوص سند 2030 نیز افزودند: در زمینه‌ی آموزش و پرورش، این مسئله‌ی 2030 را گفتیم، یک عدّه‌ای دنبال کردند، خب کارهای خوبی هم انجام گرفت؛ حالا گوشه و کنار به من گزارش میرسد که یک کارهای خلافی دارد انجام میگیرد؛ باید جلویش گرفته بشود. مسئولین کشور موظّفند جلوی هرگونه تخلّف از آن چیزی که سیاست اسلامی کشور است، بگیرند؛ در زمینه‌ی آموزش و پرورش، در زمینه‌ی مسائل مربوط به زنان.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با با تذکری نسبت به لایحه منع خشونت علیه زنان گفتند: من شنیدم لایحه‌ای را دارند تنظیم میکنند برای همین مسائل خانواده و اِعمال خشونت علیه زنان؛ هم مسئولین دولتی، هم مسئولین مجلس، مراقب باشند که باز همان فرهنگ غربی را نخواهند اینجا پیاده کنند که مثلاً فرض کنید اگر در امر ازدواجِ دختر، پدر دخالت کرد، این خشونت است و خشونت را [اینچنین] معنا کنند؛ نه. اینکه «چه چیزی خشونت است و چه چیزی خشونت نیست» از غرب نبایستی تعلیم گرفته بشود؛ از منطق عقلانیِ خود ما، از فکر اسلامیِ خود ما بایستی فهمیده بشود و دانسته بشود. ما امروز با یک چنین دشمنی‌های خباثت‌آمیزی مواجه‌ایم، بایستی مراقب باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/42397/دغدغه‌های-مقام-معظم-رهبری-در-حوزه-جمعیت-و-زنان
بستن   چاپ