آریا بانو
سوال رئيس جمهور از وزرا درباره چرايي عدم به‌کارگيري زنان در مناصب اجرايي
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 8:11:39 AM
ايرنا
حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس جمهوري با اعضاي فراکسيون زنان مجلس در دفتر دولت در مجلس شوراي اسلامي ديدار کرد که بانوان نماينده در اين ديدار هر يک دغدغه‌ها و خواسته‌هاي خود را در حوزه زنان همچون تقويت حضور زنان در پست‌هاي مديريتي با معاون پارلماني دولت در ميان گذاشته و خواستار برگزاري نشست فراکسيون زنان با رئيس‌جمهور به منظور تعامل و همفکري هرچه بيشتر با بانوان مجلس دهم و انتقال ديدگاه‌ها به هيأت دولت شدند.
بنابراين گزارش، معصومه آقاپور نماينده مردم شبستر در مجلس در اين ديدار، گفت: نسبت به استفاده از ظرفيت بانوان توانمند در پست هاي مديريتي و مديريت در سطح شهرستان‌ها، استان ها و کشور تاکيد کرد.
همچنين ناهيد تاج‌الدين نماينده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به چند برابر شدن حضور زنان در مجلس، ابراز اميدواري کرد اهداف و برنامه‌هاي بيشتري نسبت به گذشته دنبال و تعامل عميق‌تري ميان آن‌ها و دولت صورت بگيرد.
زهرا ساعي نماينده مردم تبريز در مجلس نيز با بيان اينکه از همراهي دولت با نمايندگان موافق انتظار بيشتري داريم، افزود: همراهي بايد در عمل ديد شود و دولت بايد مديران بيشتري از ميان بانوان برگزيند.
سکينه الماسي نماينده مردم عسلويه در مجلس نيز با بيان اينکه 92 درصد مردم عسلويه به روحاني رأي داده اند، از ناامني و خرابي جاده‌ها و تلفات جاني بسيار بالا انتقاد کرد.
طيبه سياوشي شاه عنايتي نماينده مردم تهران در مجلس ضمن تاکيد بر درخواست ملاقات با رئيس‌جمهور، افزود: بانوان کشاورز خواستار استمهال 3 ماهه وام 100 ميليون توماني هستند.
همچنين فاطمه ذوالقدر نماينده مردم تهران با اشاره به معضلات متعدد حاشيه نشيني در تهران، گفت: راه اندازي مترو اسلامشهر و تخصيص اعتبار براي اين منظور، تسريع در بهره‌برداري از بيمارستان شهرري در ماه‌هاي پاياني دولت و رفع مشکلات جاده‌هاي اطراف شهر بزرگ تهران مخصوصا در منطقه فشافويه و حسن آباد از سوي دولت ضروري است.
عضو هيات رئيسه فراکسيون زنان در مجلس دهم تاکيد کرد: با توجه اينکه در برنامه ششم توسعه تصويب شده زنان سرپرست خانواره زيرنظر دولت قرار بگيرند، دولت بايد براي تامين اعتبار بودجه آن فکري کند و با تخصيص منابع، بتوانند اقدامات خوبي براي کمک به زنان سرپرست خانوار انجام دهد.
وي همچنين بر ضرورت ايجاد محل‌هايي براي حمايت از زنان و دختران آسيب ديده تاکيد کرد: تسريع در راه اندازي اتوبان تهران و شمال مسئله ضروري ديگري است که دولت بايد به آن توجه کند.
حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس جمهوري نيز در پاسخ به سوالات، خواسته و مطالبات بانوان نماينده با تاکيد بر اينکه مطالبات آن‌ها را به حق مي‌داند چراکه نمايندگان بايد پاسخگوي خواسته‌هاي مردم باشند، توضيح داد: دولت با کمبود امکانات و اعتبارات رو به رو است و به واقع تحريم‌ها شرايط سختي را براي کشور ايجاد کرده بود.
وي افزود: هيات دولت تمام تلاش مي کند تا اعتبارات مورد نياز جهت امور جاري کشور را تامين کند؛ دولت همه تلاش خود را مي‌کند منابع به صورت عادلانه توزيع شوند هر چند ممکن است برخي اشکالات نيز رخ دهد.
معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينکه بايد در عين تلاش براي پاسخ به خواسته‌هاي مردم اين خواسته‌ها را با واقعيت همراه و آن‌ها را توجيه کرد، اضافه کرد: مطالبات شما بانوان نماينده دسته‌بندي و پيگيري خواهد شد، ضمن آنکه قول ترتيب ديداري را با معاون اول رئيس جمهور براي بانوان مجلس تا قبل از آغاز سال جديد مي‌دهم.
اميري درخصوص رويکرد رئيس جمهور درخصوص سپردن پست‌هاي مديريتي به بانوان گفت: زماني که درخواست انتخاب يک بانو براي سازمان ميراث فرهنگي به آقاي رئيس‌جمهور رسيد، ايشان بلافاصله استقبال و اجابت کرد.
وي ادامه داد: رئيس جمهور بارها به وزراي خود را تاکيد کرده‌اند و گفته‌اند چرا از زنان بيشتري در دستگاه‌هاي خود استفاده نمي‌کنند.
معاون پارلماني رئيس جمهور همچنين در خصوص نگاه دولت به اهل سنت، گفت: دولت و رئيس جمهور نيز درخصوص انتصاب اهل سنت در پست‌هاي مديريتي به هيچ وجه تنگ نظري ندارد و تاکيد دارند، آنها نيز هم وطنان ما هستند و بايد از اشخاص توانمند و شايسته در دولت به نحوه احسن استفاده کرد و چند روز گذشته نيز بر اين موضوع تاکيد کرده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/4279/سوال-رئيس-جمهور-از-وزرا-درباره-چرايي-عدم-به‌کارگيري-زنان-در-مناصب-اجرايي
بستن   چاپ