آریا بانو
مجلس بازنشستگي زنان با 20 سال سابقه کار را حذف کرد
چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 3:12:27 PM
ايسنا
نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز (چهارشنبه) مجلس و در جريان بررسي ايرادات شوراي نگهبان در لايحه برنامه ششم توسعه با حذف بند الحاقي 5 به ماده 97 با 103 راي موافق، 38 راي مخالف و 5 راي ممتنع از مجموع 200 نماينده حاضر در مجلس موافقت کردند.

نمايندگان مجلس در مصوبه خود در برنامه ششم توسعه، کليه دستگاه‌ها سازمان‌ها، شرکت‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي غير دولتي تابع صندوق هاي بازنشستگي اعم از کشوري يا تامين اجتماعي را موظف کرده بودند، با درخواست بازنشستگي بانوان شاغل که داراي حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدوديت سني موافقت کنند که ميزان محاسبه حقوق آنها براساس تعداد سال‌هاي کارکرد و پرداخت حق بيمه آنها محسوب مي شود.

اين مصوبه مورد ايراد مجمع تشخيص مصحلت نظام قرار گرفت لذا شواري نگهبان در مرحله دوم به اين مصوبه ايراد گرفت.

کميسيون تلفيق برنامه ششم جهت تامين نظر شوراي نگهبان مصوب کرد که بازنشستگي بانوان شاغل با حداقل 20 سال سابقه خدمت در صورتي زودتر از موعد باشد که آنها 50 سال سن داشته باشند. همچنين کميسيون تلفيق عبارت بدون محدوديت سني را نيز حذف کرد.

اين مصوبه کميسيون تلفيق در مجلس به راي گذاشته شد که نمايندگان با آن موافقت نکردند. لذا بعد از مذاکرات متعدد رئيس مجلس گفت که حذف اين ماده را به راي مي گذاريم و نمايندگان نيز در نهايت با حذف اين ماده موافقت کردند.


http://www.banounews.ir/fa/News/4289/مجلس-بازنشستگي-زنان-با-20-سال-سابقه-کار-را-حذف-کرد
بستن   چاپ