آریا بانو
مولاوردي :ميزان مشارکت اقتصادي زنان در کشور 13.3 در صد است
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 9:17:08 AM
ايرنا
شهيندخت مولاوردي در حاشيه جلسه هم انديشي دختران جوان برگزيده استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع ميزان مشارکت اقتصادي زنان با مردان فاصله زيادي در کشور دارد که اين امر تا ميزان زيادي متاثر از وضعيت اقتصادي و معيشتي کل جامعه است.
وي ادامه داد: اميدواريم با گشايش هايي که در اقتصاد کشور در دوره پسابرجام به وجود آمده و از طرفي در نتيجه مجموعه سياست هايي که دولت براي خروج از رکود و ايجاد رونق اقتصادي در پيش گرفته، شاهد افزايش نرخ مشارکت زنان در سال هاي آتي در کشور باشيم.
- نرخ مشارکت اقتصادي حاصل تقسيم جمعيت فعال بر جمعيت در سن کار است و نشان مي‌دهد چه ميزان از جمعيت در سن کار، شاغل هستند. -
مولاوردي با اشاره به پيشنهاد طرح بازنشستگي زنان با 20 سال سابقه کار که در مجلس راي لازم را کسب نکرد، افزود: نظر دولت اين است که اين گونه پيشنهادها ابتدا بايد در قانون مديريت خدمات کشوري مورد بررسي قرار گيرد و پس از آن فرآيند قانوني شدن را طي کند.
وي با بيان اينکه دوره اجراي آزمايشي قانون مديريت خدمات کشوري نيز تمام شده است، اظهار کرد: در شرايط حاضر اصلاح اين قانون به منظور دائمي شدن آن، در دستور کار دولت قرار دارد.
** آمار دقيقي از ميزان ازدواج هاي زير سن قانوني در کشور وجود ندارد
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت: به واسطه اينکه برخي از ازدواج هايي که زير سن قانوني انجام مي شود، ثبت رسمي نمي شود، آمار دقيقي از ميزان وقوع اين نوع ازدواج ها در کشور نمي توان ارائه داد.
وي با بيان اينکه آمار و ارقامي که پيرامون ميزان وقوع ازدواج هاي زير سن قانوني در سطح رسانه ها طرح شد، رقم قابل توجه و نگران کننده اي بود، اظهار کرد: هم اکنون مجلس شوراي اسلامي طرحي را در دستور کار خود دارد که بر اساس آن ازدواج هايي که ثبت نمي شوند، ممنوع شوند.
سن قانوني ازدواج در ايران براي دختران 13 سال و براي پسران 15 سال تمام شمسي است.

http://www.banounews.ir/fa/News/4320/مولاوردي--ميزان-مشارکت-اقتصادي-زنان-در-کشور-133-در-صد-است
بستن   چاپ