آریا بانو
98درصد پوشاک خريداري شده را محصولات وارداتي تشکيل مي دهد
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 10:09:49 AM
مهر

مديرستاد توانمند سازي زنان سرپرست خانوار شهرداري درباره برپايي هشتمين نمايشگاه زنان و توليد ملي گفت: اين نمايشگاه حاصل دسترنج 2 هزار و 975 زن سرپرست خانوار است که از نمايشگاه پشتيباني مي کنند.

فهيمه فيروزفر افزود: زنان سرپرست خانوار شرکت کننده در اين نمايشگاه به عرضه محصولات توليدي خود دشامل پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه در قالب 74 غرفه نمايشگاهي  پرداخته اند. همچنين در بخش جنبي اين نمايشگاه هم شاهد عرضه محصولات ارائه شده براي تکميل بسته عيد بازديد کنندگان از نمايشگاه شامل هفت سين و آجبل عيد و شيريني هستيم.

وي در ادامه با اشاره به ضرورت حمايت از توليدات داخلي تصريح کرد: نمايشگاه زنان توليد ملي فرصت خوبي براي عرضه محصولات توليدي برند در کشور است که به همت بانوان زنان سرپرست خانوار راه اندازي شده؛ نمايشگاهي که براي نمايش توان خود امروز نيازمند تبليغات گسترده براي معرفي به خانواده هاست تا در آستانه شب عيد بتوانيم از حجم خريد کالاهاي خارجي کاسته و مردم را به سمت خريد محصولات توليد داخل هدايت کنيم.

مديرستاد توانمند سازي زنان سرپرست خانواربا بيان اين که بالغ بر 98 درصد پوشاک فروش رفته در کشور را محصولات وارداتي تشکيل مي دهند گفت: درشرايطي که توليد کننده هاي پوشاک کشور بر خلاف توليد کننده هاي پوشاک خارج از يک سو  از حمايت هاي دولتي براي تقويت توان توليدي خود بي بهره اند از سوي ديگر در ميان مردم و خريداراني اقبالي ندارند اين صنعت ديگر جاني براي نفس کشيدن و زنده ماندن نخواهد داشت.

فيروزفر زماني بر ضرورت حمايت از توليد داخلي تاکيد مي کند که معتقد است وقتي در بحث توليد ملي پاي زنان سرپرست خانوار وسط باشد بي توجهي به اين حوزه مي تواند مولود مشکلات و اسيب هاي اجتماعي بعدي شود که در سايه بي توجهي به اين قشر آسيب پذير ايجاد خواهند شد.

به گفته او نجات صنعت پوشاک کشور در حالي که روزانه 160 کانتينر لباس از کشور ترکيه به صورت قانوني و غير قانوني وارد مي شود کار بسيار سخت و طاقت فرسايي است که بدون همکاري دولت امکان پذير نيست

فيروزفر در ادامه با اشاره به برنامه هاي شهرداري تهران در خصوص حمايت از زنان سرپرست خانوار تحت اين مجموعه مي گويد: ستاد توانمندي سازي زنان سرپرست خانوار شهرداري تهران با هدف توانمند کردن زنان سرپرست خانوار شکل گرفته و مي کوشد با ارائه خدمات رفاهي و اجتماعي به اين خانواده ها از بروز آسيب هاي اجتماعي در جامعه بکاهد.


http://www.banounews.ir/fa/News/4328/98درصد-پوشاک-خريداري-شده-را-محصولات-وارداتي-تشکيل-مي-دهد
بستن   چاپ