آریا بانو
نماینده مردم تهران از نبود نامزد زن برای شهرداری تهران انتقاد کرد
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 1:32:30 PM
ایرنا

بانو نیوز-فریده اولادقباد نایب رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از معرفی نشدن یک زن به عنوان نامزد شهرداری تهران در میان هفت نامزد معرفی شده، انتقاد کرد و گفت: زنان با تجربه مدیریت شهری بسیاری وجود دارند که می توانستند به عنوان شهردار تهران معرفی شوند.

وی در مورد ویژگی‌های شهردار تهران اظهارداشت: تهران یک کلان شهر است که به عنوان پایتخت ایران مسائل و مشکلات زیادی همچون، آلودگی هوا، ترافیک، فرونشت‌های زمین، کودکان کار و متکدیان دارد و از این رو به فردی به عنوان شهردار نیاز داریم که متعهد، متخصص و با تجربه در مدیریت شهری باشد.
وی از اعضای شورای شهر خواست با درایت و دوراندیشی فردی را انتخاب کنند که متعهد، متخصص و کاردان باشد و انگیزه کافی برای حضور در این مسئولیت را داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: حاشیه نشینی تهران مشکلات زیادی را ایجاد کرده که امیدواریم شهردار آینده بتواند در حل آن تلاش کند.
اولادقباد افزود: شهردار آینده تهران باید تعامل سازنده بین بخشی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که در حوزه مدیریت شهری فعال هستند، داشته باشد و بتواند مسائل و آسیب‌های اجتماعی را به خوبی پیگیری و حل کند.
وی به انتخاب هفت نامزد برای شهردار تهران از سوی شورای شهر اشاره کرد و گفت: این هفت نفر هر کدام تخصص‌های مختلفی دارند و ما از شورای شهر تهران می‌خواهیم که فردی را انتخاب کنند که بتوانند مشکلات تهران را حل کنند البته نام هیچ زنی نیز در میان این نامزد‌ها وجود ندارد که باید به این موضوع توجه می‌شد.
عضو فراکسیون زنان مجلس اضافه کرد: شهردار آینده تهران باید چالش‌های شهر تهران را اولویت بندی و راهکار‌های آن را ارائه کند، همچنین باید شهردار فساد ستیز داشته باشیم که با مفاسد مبارزه کند.
اولا قباد همچنین گفت: مجمع نمایندگان تهران فرد خاصی را به عنوان گزینه شهرداری معرفی نکرده و نمی‌کند و این اعضای شورای شهر هستند که باید در این موضوع تصمیم گیرند.
وی همچنین از حذف مشاور امور بانوان در شهرداری تهران انتقاد کرد و افزود: از شهردار جدید تهران می‌خواهیم که برای تقویت جایگاه زنان حتما این بخش بازگردد یا معاونت امور زنان شهرداری ایجاد شود.
اعضای شورای شهر تهران سه شنبه گذشته هفت نفر را به عنوان نامزد نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند که بر این اساس سید محمد افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سید محمودحسینی، سمیع الله حسینی مکارم، حجت‌الله میرزایی و پیروز حناچی به عنوان نامزد نهایی شهرداری تهران برای ارائه برنامه‌هایشان به شورای شهر تهران انتخاب شدند.


http://www.banounews.ir/fa/News/43363/نماینده-مردم-تهران-از-نبود-نامزد-زن-برای-شهرداری-تهران-انتقاد-کرد
بستن   چاپ