آریا بانو
مطالبات عمومي زنان و نقش شورا در پاسخگويي به آن‌ها
شنبه 26 فروردين 1396 - 7:02:09 AM
ايسنا

شهيندخت مولاوردي افزود: تفکيک و مرز مشخصي بين مطالبات زنان شهري و روستايي نداريم. مطالبات عمومي زنان بايد مورد توجه جدي شوراها قرار گيرد و با توجه به نيازها و امکانات محلي تحقق اين خواسته ها را پيگيري کنند.

وي با بيان اينکه شوراهاي اسلامي شهر و روستا پارلمان‌هاي محلي هستند ،گفت: اين شوراها وظيفه قانونگذاري و نظارت بر عملکرد شهرداري‌ها يا دهياري‌ها را دارند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده  افزود: ثبت‌نام زنان در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا فرصتي براي تحقق «حق آنان بر شهر» بود و تا زماني که چه در شهر و چه در روستا به تعداد لازم زن در ترکيب اين شوراها نداشته باشيم کمتر مي‌توان به تحقق حق آنان بر شهر اميدوار بود.حضور زنان در شوراها مي‌تواند بسيار کمک کند که شهر و روستا محلي  مناسب براي زندگي زنان باشد اما در حال حاضر شاهد اين وضعيت نيستيم. 

مولاوردي در پايان گفت:  اميدوار بوديم که زنان از  ثبت نام در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا استقبال گسترده‌اي کنند ولي اين اتفاق رخ نداد . بايد آسيب شناسي شود که چرا با وجود تحولات رخ داده در چهار سال اخير، زنان زيادي در انتخابات شوراها ثبت نام نکرده‌اند ولي اميدواريم در انتخابات اقبال بيشتري به زنان و برنامه‌هاي آنها شود و تغيير محسوسي در تعداد آنان در شوراها داشته باشيم و زناني که در حوزه هاي مختلف متخصص هستند وارد اين پارلمان‌هاي محلي شوند و تاثيرگذار باشند.


http://www.banounews.ir/fa/News/4423/مطالبات-عمومي-زنان-و-نقش-شورا-در-پاسخگويي-به-آن‌ها
بستن   چاپ