آریا بانو
مولاوردي: وضعيت مداراي سياسي در آستانه انتخابات مناسب نيست
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 7:41:06 AM
ايسنا
شهيندخت مولاوردي در همايش مددکاري اجتماعي گفت: امروز بشر بيش از هر وقتي به مدارا کردن احتياج دارد و اين موضوع از آموزه‌هاي ديني ما نيز به شمار مي‌رود. 

وي همچنين با اشاره به تعريف يونسکو در سال 95 در خصوص مدارا کردن، گفت: احترام گذاشتن، پذيرش، درک بناي فرهنگ‌ها و انسان بودن از جمله اين تعريف است. 

وي در ادامه با بيان آنکه مداراي فرهنگي در کشور از دو جهت اهميت دارد افزود: کشور متأثر از نوسازي و پديده‌هاي جديدي مانند مهاجرت و ظهور رسانه‌هاست و به لحاظ تاريخي داراي اقوام، خرده‌فرهنگ‌ها و زبان‌هاي گوناگوني است،‌ در نتيجه مداراي فرهنگي اهميت مي‌يابد. 

مولاوردي، مداراي اجتماعي و پذيرش آن را کمک به گسترش صلح دانست و با بيان آنکه در جامعه پيچيده و قابل تغيير، مدارا کردن گريزناپذير است؛گفت: در معاونت زنان با بهره‌گيري از وضعيت فراتحليلي مسائل زنان و خانواده‌ها، به فاز پيشگيرانه پرداخته‌ايم و با رويکرد اجتماع‌محور از مردم براي حل مشکلات کمک خواسته‌ايم. 

وي همچنين گفت: طرح ملي تاب‌آوري اجتماعي از سال 94 آغاز شده و سال گذشته تا به امروز در حال اجراست و اميدواريم با اجراي آن، ادعا کنيم که نمونه اجتماعي اقتصاد مقاومتي را اجرا مي‌کنيم، زيرا نياز داريم در برابر آسيب‌ها و حوادث مقاوم شويم. 

وي همچنين گفت: اين مقاوم‌سازي نه تنها براي زنان بلکه همه خانواده است و همه اعضاي خانواده با استانداردها و شاخص‌هاي علمي دنيا تاب‌آور مي‌شوند.

وي در ادامه با بيان آنکه هنوز بازخورد کامل اين برنامه را دريافت نکرده‌ايم، گفت: درحال حاضر براساس گزارش اوليه، از ظرفيت‌هاي محلي و مردم‌نهاد استان‌ها استفاده کرده‌ايم و اميدواريم قدم‌هايي در ترويج مدارا، بالا بردن آستانه تحمل افراد در برابر حوادث اجتماعي و کاهش نزاع و درگيري برداريم. 

مولاوردي همچنين به تمرين برنامه‌ريزي مشارکتي اشاره کرد و گفت: رويکرد دولت يازدهم اين بوده که مردم را در برنامه‌ها شريک کند و ما نيز اين موضوع را دنبال کرده‌ايم. 

معاون زنان و خانواده رياست جمهوري بر مداراي سياسي در جامعه تأکيد کرد و گفت:‌ اکنون که کشور در شرايطي قرار دارد که در آستانه انتخاب و تصميم مهمي قرار داريم، متأسفانه وضعيت مناسبي مداراي سياسي ندارد و به شدت به آن نياز داريم و بايد جاي خود را باز کند. 

وي ادامه داد: بايد اين مداراي سياسي به گونه‌اي شود که توانايي، تعهد، شناخت، احترام، مشارکت، گفت‌وگو و تفاهم طوريکه تفاوت‌ها را به رسميت بشناسيم و بپذيريم، باشد و به توسعه حقوق شهروندي کمک کند. 

مولاوردي خاطرنشان کرد: اين مداراي سياسي براي کساني که ايده‌هاي متفاوت، نو و حتي متضاد دارند بايد باشد، در حاليکه حتي ما با دوستانمان مدارا نمي‌کنيم، چه برسد به دشمنانمان که با آنها مدارا کنيم.

وي در پايان گفت: اميدوارم با مجموعه برنامه‌هايي که در دستورکار دستگاه‌هاي مختلف قرار دارد بتوانيم مداراي اجتماعي را در جامعه بيشتر کنيم.


http://www.banounews.ir/fa/News/4446/مولاوردي--وضعيت-مداراي-سياسي-در-آستانه-انتخابات-مناسب-نيست
بستن   چاپ