آریا بانو
در سال 96 محقق شد
17 میلیون تومان؛ متوسط تسهیلات اشتغالزایی پرداختی به مددجویان کمیته امداد
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 12:49:54
بانو نیوز - سرپرست مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی عملکرد کمیته امداد در سال 96 را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر خادمی، سرپرست اداره کل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد با اعلام اینکه درسال 96 بیش از 44 هزار خانوار مددجو از محل اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد به خودکفایی و استقلال اقتصادی رسیدند گفت: متوسط تسهیلات اشتغال پرداخت شده به هر مددجو در کمیته امداد حدود 17 میلیون تومان بود.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه باید سال گذشته 140 هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد اجرا می‌شد اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در نهایت 136 هزار طرح اشتغال ایجاد شد.
خادمی با بیان اینکه در سال 96 سه هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان کمیته امداد تعیین شده بود گفت: در مجموع دو هزار و 310 میلیارد تومان (معادل 93 درصد) از این اعتبار جذب شد.
وی با اشاره به اینکه طبق بودجه کل کشور در سال 96 باید دو هزار و 100 میلیارد تومان از منابع قرض‌الحسنه بانکی به اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص می‌یافت گفت: هزار و 967 میلیارد تومان از مبلغ مورد نظر ابلاغ و در نهایت هزار و 751 میلیارد تومان آن جذب شد.
سرپرست مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد افزود: همچنین سال گذشته 458 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به اشتغال مددجویان اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی 100 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد پرداختند گفت: بر این اساس در سال 96، سه هزار و 266 دستگاه وانت بار با همکاری صندوق کارآفرینی امید و شرکت خودروسازی زامیاد با هدف خودکفایی خانوارهای تحت حمایت به مددجویان این نهاد واگذار شد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، خادمی درباره پیشرفت طرح نصب مولدهای خورشیدی در منزل مددجویان در سال گذشته توضیح داد: طبق برنامه باید در فاز نخست پنج هزار واحد مولد خورشیدی نصب می‌شد که تاکنون هزار واحد آن به طور کامل نصب و به شبکه توزیع برق متصل شده و سه هزار و 676 واحد نیز در مرحله دریافت انعقاد قرارداد، دریافت تسهیلات، نصب و اتصال به شبکه سراسری برق قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه امکانات و منابع مورد نیاز برای نصب مولدهای خورشید بسیج شده است گفت: هم اکنون دفاتر استانی به طور مستقل پیمانکار انتخاب می‌کنند اما امسال با هدف تسریع و ارتقای کمی و کیفی طرح‌ها با برگزاری مناقصه سراسری از پیمانکارانی که توان فنی و لجستیکی بیشتری دارند نیز استفاده خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/44583/17-میلیون-تومان؛-متوسط-تسهیلات-اشتغالزایی-پرداختی-به-مددجویان-کمیته-امداد
بستن   چاپ