آریا بانو
ویژگی های یک رابطه شاد و سالم
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 15:23:13
بانو نیوز - در این مقاله با شناخت ویژگی های یک رابطه شاد و سالم درمی یابید که برای یک رابطه ماندگار به چه چیزهایی نیاز دارید.

با اعتماد شروع کنید
یک رابطه باید ب پایه اعتماد بنا شود تا رابطه موفقی باشد. اگر در رابطه اعتماد وجود نداشته باشد هیچ لذتی از آن رابطه نخواهید برد. بی اعتمادی آغاز یک چرخه معیوب است. با بی اعتمادی باعث می شوید دیگری با پنهان کاری رفتارهای مرموز از خودش نشان دهد و برای کنترل و امنیت بیشتر حتی چیزهایی که نیازی به پنهان کردن ندارند را از شما پنهان کند. در نتیجه فرد مشکوک مشکوک تر از قبل خواهد شد. بی اعتمادی یکی از سخت ترین مشکلات یک رابطه است که به راحتی قابل حل کردن نیست.
با ارزش های اصلی هماهنگ باشید
ارزش های اصلی همان چیزهایی هستند که در میان نگذاشتن آن ها با شما قابل تحمل نیست. در رابطه عدم توافق در خیلی مسائل عادی است اما هر شخصی برای خودش عقایدی غیرقابل مذاکره دارد. این عقاید می تواند در رابطه با مسائل سیاسی یا بچه دار شدن و یا اصول اخلاقی باشد. این عقاید هر چقدر هم غیر قابل مذاکره باشد همسرتان باید در رابطه آن ها را به اشتراک گذاشت در غیر اینصورت احساس توافق شخصی به شما دست خواهد داد. فراموش نکنید که عقاید غیر قابل تغییر نیستند و زمانی که آن ها را به اشتراک می گذارید ناخودآگاه به توافق هم می رسید.
درباره آینده بحث کنید: بچه
به اشتراک گذاشتن گذشته هیچ تاثیری در بهتر شدن رابطه ندارد اما به اشتراک گذاشتن دیدگاهتان به آینده در خیلی موارد لازم است: مثل بچه، مسائل مالی و سبک زندگی. دانستن دیدگاه همسرتان نسبت به این مسائل مهم است. یکی از این مسائل توافق در بچه دار شدن است. در بسیاری از روابط عشق و ارزش و اعتماد وجود ندارد اما توافق برای بچه دار شدن وجود ندارد.
درباره آینده بحث کنید: مسائل مالی
تفاوت نظر در رابطه با مسائل مالی مشکلاتی جدی در رابطه بوجود می آورد. وقتی دو نفر در خرج کردن پول با هم هم عقیده نباشند دچار استرس می شوند به خصوص اگر با کمبود بودجه مواجه شوند.
درباره آینده بحث کنید: سبک زندگی
سبک زندگی شامل مواردی چون نحوه گذراندن اوقات فراغت، برنامه غذایی و مواردی از این قبیل است. نکته اینجاست که همه ما اولویت ها و نیازهایی داریم و وقتی فردی با اولویت ها و نیازهای کاملا متفاوت وارد زندگی مان می شود مجبور به توافق می شویم. کسانی که در سنین کم ازدواج می کنند وفق دادن با سبک زندگی یک فرد دیگر کمی برای آن ها سخت است اما با بالا رفتن سن آگاهی نسبت به دوست داشتن ها و دوست نداشتن ها بیشتر می شود و سازگاری راحت تر.
بین استقلال و وابستگی تعادل ایجاد کنید
توانایی تکیه کردن به یکدیگر نشانه قدرت رابطه است و بدون آن رابطه سست خواهد شد. اما با این وجود باید تعادل بین استقلال و وابستگی وجود داشته باشد. وابستگی زیاد به اندازه استقلال زیاد خسته کننده است. بدون وابستگی هیچکدام احساس نمی کنید که عضو یک گروه هستید و با وابستگی بیش از حد هم هر دو در رابطه احساس خستگی می کنید. پس باید بین استقلال و وابستگی تعادل ایجاد کنید.
خانواده و دوستان را فراموش نکنید
زوج ها معمولا فراموش می کنند که چگونه باید خودشان را با دوستان خانواده همدیگر تطبیق دهند. در این مورد تحمل اهمیت زیادی دارد. برای خیلی ها کنار نیامدن همسرشان با خانواده و دوستان قابل تحمل نیست و وقتی به خاطر او نمی توانید آن ها را دور و بر خودتان ببینید مشکل جدی تر می شود.
متعهد باشید
زمانی می توانید متعهد بمانید که بپذیرید قرار نیست همسرتان با شرایط تغییر کند. زمانی می توانید متعهد بمانید که به جای درآمد رفتار و مشرب او را بپسندید. تعهد مثل یک خیابان دو طرفه است. متعهد بودن نسبت به شخصی قابل تحمل است که او نیز به شما متعهد باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/44779/ویژگی-های-یک-رابطه-شاد-و-سالم
بستن   چاپ