آریا بانو
قائم مقام کمیته امداد خبر داد
اجرایی شدن 136 هزار طرح شغلی در کشور
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 17:38:26
بانو نیوز - قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی پارسال، اجرای 140 هزار طرح شغلی در سطح کشور هدف گذاری شده بود که 136 هزار مورد از آن محقق شد.

به گزارش ایسنا، سید امیر منصور برقعی در حاشیه مراسم جشن خودکفایی و توانمندی 2300 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه خانواری که خودکفا می‌شوند به درآمد پایداری رسیده‌اند و از شاخص‌های توانمندی برخوردارند. این خانواده‌ها خوداتکا شده و می‌توانند امور اقتصادی زندگی خود را اداره کنند.
وی ادامه داد: پارسال در سطح استان 2800 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت و بانک‌های عامل اجرایی شد. از دیگر مسیرهای ایجاد شغل برای مددجویان کاریابی‌ها است ولی با توجه به اینکه طی پارسال شرایط واحدهای صنفی خیلی مناسب نبود، 20 هزار شغل از طریق کاریابی‌ها پیش‌بینی شده بود که 18 هزار مورد از آن محقق شد.
برقعی با بیان این که پارسال 95 درصد از برنامه‌های کمیته امداد در سطح ملی محقق شد، تصریح کرد: کمیته امداد اصلی‌ترین دستگاه تولید اشتغال است که با نگاه به تولید اشتغال‌های خرد و خانگی که یکی از راه‌حل‌های اصلی مبارزه با بیکاری و تقویت تولید داخلی است، برای چندین سال پیاپی تجربه موفقیت خود را به معرض نمایش گذاشته است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه جشن خودکفایی در همه استان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: استان زنجان به خاطر موقعیت جغرافیایی و نوع‌دوستی شهروندان از شرایط ممتازی برخوردار است ولی هنوز به قله بارور شدن نرسیده است. در حالی که به خاطر قرار گرفتن در مسیرهای مواصلاتی اصلی می‌تواند مشاغل خدماتی را توسعه دهد. از طرفی توجهی که زنجانی‌ها به آموزه‌ها می‌دهند باعث می‌شود که این استان را به عنوان یکی از نقاط نمونه معرفی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه می‌توان مسئله نیازمندان را به واسطه ظرفیت‌های خود استان رفع کرد، خاطرنشان کرد: پارسال 2210 میلیارد تومان منابع مالی به وام تبدیل شد و 1700 میلیارد از این منابع از طریق سیستم بانکی تامین شد، جالب آنکه در بازپرداخت اقساط وام، ضعیف‌ترین اقشار صادق‌ترین مردم هستند و اقساط معوقه وام‌های خرد از 2 درصد کمتر است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/45092/اجرایی-شدن-136-هزار-طرح-شغلی-در-کشور
بستن   چاپ