آریا بانو
3 مصوبه ستاد زن و خانواده با ابلاغ رئیس جمهوری اجرا می شود
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 16:39:33
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- معاون بررسی راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سه مصوبه ستاد ملی زن و خانواده با ابلاغ رئیس جمهوری و با برنامه ریزی های انجام شده اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سوسن باستانی روز سه شنبه در نشست مشاوران وزرا و نمایندگان دستگاه های اجرایی و مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های کشور با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره ستاد ملی زن و خانواده افزود: این سه مصوبه شامل شناسایی، رصد و ارتقای شاخص های عدالت جنسیتی، طرح ملی آموزش خانواده، قبل، حین و بعد از ازدواج و برنامه ملی ارتقای تندرستی زنان و دختران است.
به گزارش ایرنا، نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهوری، تعدادی از وزرا و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اسفندماه سال 13٩٦ برگزار و این سه مصوبه در این ستاد به تصویب رسید.
معاون بررسی راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: در ستاد ملی زن درباره شاخص های عدالت جنسیتی درخصوص دو موضوع دستیابی به داشبورد نظارت و پایش وضعیت زنان و پایش عملکرد دستگاه های اجرایی برای ارتقای وضعیت زنان باید فعالیت هایی داشته باشیم.
باستانی ادامه داد: بر اساس مصوبات این ستاد، موظف به اجرای ماده ١٠١ و ١٠٢ قانون برنامه ششم توسعه درباره شاخص های عدالت جنسیتی هستیم که با ابلاغ ریاست جمهوری، این مصوبه نیز زمینه اجرایی می یابد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین درباره طرح ملی آموزش خانواده قبل، حین و بعد از ازدواج نیز هدف اصلی برنامه تعیین متولی آموزش خانواده در مراحل مختلف است.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: به همین منظور ستاد ملی زن و خانواده مسئولیت هماهنگی، نظارت و پایش این آموزش ها را دارد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ملی ارتقای تندرستی و نشاط دختران و زنان نیز یکی دیگر از مصوبات ستاد ملی زن و خانواده است که ما موظف به اجرای آن با همکاری دستگاه های مربوطه هستیم.
باستانی افزود: جامعه متاثر از کم تحرکی زنان و دختران است؛ از این رو نیازمند برنامه ریزی صحیح در این حوزه هستیم و باید توجه داشت که ارائه این آموزش ها در سنین پایین بسیار تاثیرگذارتر است.
وی متولی اصلی اجرای این مصوبه را وزارتخانه های ورزش و جوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: باید با همکاری این نهادها و وزارتخانه ها، اقداماتی را برای افزایش تحرک دختران و زنان ایرانی داشته باشیم.
باستانی افزود: نهادینه کردن ورزش در خانواده، اجرای طرح ملی فراغت با ورزش، توسعه ورزش های میراثی در مناطق روستایی و عشایری و توسعه ورزش در گروه های خاص نیز ضروری است.
باستانی ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ این مصوبات از سوی ریاست جمهوری در آینده شاهد اجرای این سه مصوبه مهم در سطح کشور باشیم.
نشست مشاوران وزرا و نمایندگان دستگاه های اجرایی و مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های کشور با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سیدحسین سراج زاده رئیس انجمن جامعه شناسی ایران و مشاوران امور بانوان در دستگاه های مختلف در محل هتل لاله برگزار شد.
** ٧٢٦٨**1834

http://www.banounews.ir/fa/News/45161/3-مصوبه-ستاد-زن-و-خانواده-با-ابلاغ-رئیس-جمهوری-اجرا-می-شود
بستن   چاپ