آریا بانو
قهرمانانی که دیده نشدند
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 16:39:34
بانو نیوز - تهران - تیم ملی فوتسال زنان ایران چند روز قبل برای دومین بار قهرمان آسیا شد اما هیچکس نتوانست عملکرد بازیکنان این تیم را از تلویزیون تماشا کند، موضوعی که گلایه ملی پوشان و مربیان تیم را هم به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا، شاگردان شهرزاد مظفر بدون باخت و مساوی همه بازی ها را پیروز شدند تا بعد از سال 2015 این بار هم قهرمان آسیا شوند. این نتایج در شرایطی رخ داد که فوتسال زنان ایران و قهرمانی اش سهمی از پخش تلویزیونی نداشت.
اگرچه علاقه مندان به این حوزه مسابقات را از سایت های داخلی و خارجی نگاه کردند و نتایج مسابقات هم در شبکه های اجتماعی به شدت مورد استقبال قرار گرفت، اما جای خالی ورزش زنان در صدا و سیما بعد این قهرمانی مجددا به موضوعی داغ در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.
در این روزها، هم رسانه های داخلی بارها نقدهایی در این باره نوشتند و هم مردم در شبکه های اجتماعی جویای پاسخی برای این پرسش بودند که چرا ورزش زنان هیچ سهمی از پخش تلویزیونی ندارد. آن هم در حالی که این تیم ها با پوشش اسلامی و بعد از تاییدیه نهادهای داخلی به این مسابقات اعزام می شوند.
تیم ملی فوتسال زنان ایران بعد از قهرمانی بامداد امروز (سه شنبه) به کشور بازگشت. در میان شور و هیجان مردمی که در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور داشتند و همچنین مسئولانی که برای استقبال از این تیم آمده بودند، باز هم این مساله بارها و بارها مورد پرسش قرار گرفت.
این موضوع حالا دیگر به شکایتی کلی تبدیل شده است. حتی وقتی یکی از گزارشگران شبکه ورزش در کنار ملی پوشان در حال گزارش بود و از آن ها خواست برای پلاتوی پایانی مقابل دوربین قرار بگیرند، فاطمه اعتدادی یکی از بهترین گلزن های تیم ملی در این رقابت ها با حالتی گلایه مند گفت: «ما با شبکه ورزش قهریم!»
شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران که همواره درخواست پخش ورزش زنان را از تلویزیون داشته این بار و بعد از قهرمانی تیمش هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد: «دلمان می خواست بازی ها پخش شود. یک ورزشکار اولین چیزی که خیلی دوست دارد این است که مردم کشورش بازی او را ببینند. البته امسال باز هم نسبت به دوره قبل بهتر بود چون برخی سایت ها مسابقات ما را پخش کرده بودند و این امکان برای مردم علاقه مند وجود داشت تا بیننده مسابقات باشند. با این وجود رقابتی همچون فینال مسابقات قهرمانی آسیا آنقدر با اهمیت است که انتظار پخش در تلویوزیون را داشته باشیم.»
وی ادامه داد: بازخوردی که از مردم گرفتیم بی نهایت به ما انرژی داد و نمی توانم بگویم این شور و انرژی برای ما چقدر زیاد و با ارزش بود.
فرشته کریمی ستاره تیم ملی فوتسال ایران و با ارزش ترین بازیکن رقابت های قهرمانی آسیا اما گویا انتظار دیگری نداشته است: «اینکه مسابقات ما از تلویزیون پخش نشد اتفاقی طبیعی بود و غیر از این هم انتظاری نداشتیم. اگر هم دوم می شدیم حتی همین استقبال هم رخ نمی داد. همه زحمت می کشند و امکان دارد یک تیم ببازد ولی می دانستیم که تنها یک باخت و نایب قهرمانی هم باعث می شد این توجه به ما نشود. من و همه بازیکنان بیش از همه از خانواده هایمان متشکریم که ما را در تمام شرایط حمایت می کنند.»
وی افزود: در دوره قبل هم اگر حمایت مردم نبود کار ما دیده نمی شد. برای همین از مردم، هنرمندان و ورزشکارانی که به ما انرژی دادند و حمایتمان کردند تشکر می کنیم.
سارا شیربیگی بهترین گل زن رقابت ها که با هت تریک در بازی فینال سهم بزرگی در قهرمانی ایران داشت هم گفت: قصد گلایه نداریم. خوشحالیم که امسال از طرف فدراسیون حمایت شدیم و با آرامش و بدون حاشیه به مسابقات رفتیم ولی موضوع دیده نشدن ما یک درد قدیمی است. ما هم مثل بقیه ورزشکاران دنیا و ملی پوشان مرد کشور خودمان دوست داریم از طرف مردم شناخته شویم. لااقل این حق را داریم که خانواده هایمان بازی ما را ببینند.
ورزشی ** 2024**1597

http://www.banounews.ir/fa/News/45162/قهرمانانی-که-دیده-نشدند
بستن   چاپ