آریا بانو
بايدها و نبايدهاي استفاده از کرم ضدآفتاب در کودکان
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 2:09:08 PM
ايسنا

احمدرضا طاهري در آستانه فصل گرم سال، در خصوص پوست کودکان و حساسيت بيشتر آن نسبت به بزرگسالان، اظهار کرد: آفتاب براي پوست فوايدي دارد که ما از آن بهره‌مند مي‌شويم، مانند ساخته شدن ويتامين دي بر اثر تابش آفتاب، اما براي بهره‌مندي از اين ويتامين لازم نيست کودک مدت زيادي را زير تابش آفتاب سپري کند و نيازي نيست تمام بدنش زير آفتاب باشد؛ به طور مثال در معرض قرار گرفتن سطحي کوچک از بدن مانند بازوها به مدت چند دقيقه در روز کافي است.

وي با بيان اينکه اگر کودک بيش از حد در معرض تابش آفتاب باشد، موجب آفتاب سوختگي، کک و مک يا خال‌هاي روي پوست و در آينده پيري پوست و حتي زمينه‌ساز بعضي از سرطان‌ها نيز خواهد شد، افزود: با توجه به دلايل گفته شده ما توصيه مي‌کنيم پرهيز از آفتاب صورت گيرد تا در آينده مشکلات پوستي مربوط به تابش آفتاب براي فرد به وجود نيايد.

طاهري، مراحل پرهيز از آفتاب براي کودکان را اين گونه عنوان کرد: در مرحله اول توصيه ما اين است که بين ساعت 10 صبح تا 14 که ساعت اوج آفتاب است، کودک در تابش مستقيم آفتاب قرار نگيرد. البته اين موضوع براي بزرگترها نيز صدق مي‌کند و در صورت خروج از منزل، در سايه حرکت کنند و پشت به آفتاب يا از لباس پوششي مناسب کودک و کلاه‌هاي لبه‌دار استفاده شود.

استاديار دانشکده پزشکي مشهد عنوان کرد: متخصصين پوست زمان مصرف کرم ضد آفتاب براي کودکان را از 6 ماه به بعد مجاز مي‌دانند.spf  آن نيز بين 30 تا 50 قابل قبول است.

طاهري خاطرنشان کرد: به طور کلي مصرف کرم ضد آفتاب را توصيه مي‌کنيم و عقيده داريم فوايد آن از مضراتش بيشتر است. اما براي بهرمندي کامل از آن بايد منظم و در حجم کافي مصرف شود، اگر حجم استفاده شده کافي نباشد، تاثيرگذاري آن به شدت کاهش خواهد يافت.


http://www.banounews.ir/fa/News/4524/بايدها-و-نبايدهاي-استفاده-از-کرم-ضدآفتاب-در-کودکان
بستن   چاپ