آریا بانو
معاون رييس جمهوري: سياست‌هاي گردشگري تا شهريور ماه ابلاغ مي‌شود
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 2:08:45 PM
ايرنا
زهرا احمدي‌پور روز سه شنبه در نشست صبحانه کاري با مديران و معاونان اتاق بازرگاني و رؤساي تشکل‌هاي اتاق که در محل اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، افزود: گردشگري نمي‌تواند يک فعاليت دولتي قلمداد شود.
وي ادامه داد: اگر اين صنعت را يک صنعت دولتي بدانيم نمي‌تواند پيش‌ران فعاليت‌هاي اقتصادي و فرهنگي باشد.
احمدي پور گفت: اهميت بخش خصوصي مشخص است و براي همين در سفرهايي که به استان‌هاي مختلف دارم، جلساتي را با بخش خصوصي و تشکل‌ها برگزار مي‌کنم و اکنون يک فايل کامل از نظرات بخش خصوصي در استان‌هاي مختلف دارم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي افزود: اتاق بازرگاني ايران يکي از ظرفيت‌هاي مهم کسب‌وکار در ايران و بزرگ‌ترين پارلمان بخش خصوصي است.
وي ادامه داد: اگر قرار است گردشگري يک صنعت درآمدزا و ارزآور باشد بايد در کنار بخش خصوصي اين صنعت را ديد و در حقيقت گردشگري با فعاليت بخش خصوصي و دولتي در کنار هم رشد مي‌کند.
معاون رييس‌جمهوري به اسناد بالادستي اشاره کرد و افزود: البته متأسفانه در برنامه ششم توسعه به صنعت گردشگري توجه اندکي شده بود، اما توانستيم احکامي را براي صنعت گردشگري بگيريم که مي‌تواند به توسعه و ارتقاي اين صنعت کمک کند و از بهمن سال گذشته کارگروهي در اين خصوص تشکيل شد.
بر اساس اعلام سازمان ميراث فرهنگي، احمدي پور ادامه داد: اسفند سال گذشته نيز کارگروه ديگري با هدف تدوين سياست‌هاي کلي گردشگري تشکيل شد و سياست‌هاي کلي گردشگري تا شهريور امسال تدوين و ابلاغ مي شود.
وي اضافه کرد: ضمن اينکه موضوع تهيه سند ملي گردشگري در سال 96 نيز در حال پيگيري است.
رييس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به نقش و جايگاه گردشگري در توسعه همه ‌جانبه کشور اشاره کرد و افزود: همه شاهديم که در مناظره‌هاي نامزدهاي رياست جمهوري نيز کانديداها در صحبت‌هاي خود از گردشگري به‌ عنوان يکي از راهکارهاي اصلي توسعه نام مي‌برند.

** گردشگري قابل اتکاست
رييس اتاق بازرگاني ايران نيز در اين نشيت با اشاره به اهميت صنعت گردشگري گفت: گردشگري يک محور قابل‌اتکا است.
غلامحسين شافعي افزود: گردشگري در توسعه اقتصادي و فرهنگي و توسعه روابط بين کشورها از اهميت بالايي برخوردار است.
وي گفت: گردشگري در تقويت و توسعه روابط فرهنگي و سياسي بين کشورها و صلح جهاني تأثيرگذار است و تحقق اين رسالت در گروي تدوين سياست‌ها و برنامه‌هاي مشترک بين بخش خصوصي و دولتي است.
رييس اتاق بازرگاني ايران خاطرنشان کرد: بخش خصوصي براي توسعه گردشگري آماده همکاري با بخش دولتي است.

http://www.banounews.ir/fa/News/4571/معاون-رييس-جمهوري--سياست‌هاي-گردشگري-تا-شهريور-ماه-ابلاغ-مي‌شود
بستن   چاپ