آریا بانو
انتصاب زنان در دولت يازدهم نگاه محدوديت محور را عقب راند
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 1:44:34 PM
ايسنا
،معصومه پرندوار افزود: انتصاب زنان در اين دولت در جايگاه‌هاي کليدي مسئله کوچکي نيست. ما اولين سخنگوي وزارت خارجه زن و اولين سفير زن را در اين دولت تجربه کرديم. انتصاب سه فرماندار زن در دولت يازدهم بازتابي از جامعه ايراني- اسلامي است. اين رويداد در سطح منطقه و شايد جهان اسلام موجب الگوسازي مي‌شود چراکه مي‌توان به نيرو، توان و بضاعت زنان اتکا و از آن بهره برد.

وي در ادامه گفت: اين الگو حتي در سطح ملي هم مؤثر بوده است، ما نگاه محدوديت محوري در کشور داريم که زنان را مديران لايقي نمي‌داند. چگونه است يک زن مي‌تواند مادر فرزندي باشد که مدير مرد توانمندي است اما همان مادر نمي‌تواند مدير لايقي باشد؟ يک زن مي‌تواند مديري لايق و کوشا تربيت کند اما خودش نمي‌تواند مدير لايقي باشد؟

 اولين فرماندار زن سيستاني افزود:زنان در ايران فقط در خانه محدود نمي‌شوند و خانه‌نشين نيستند بلکه مي‌توان اداره منطقه‌اي را به آنان سپرد. اين رويکرد دولت يازدهم نشان داد که در ايران اسلامي زنان فقط حضور نمايشي ندارند. حضورشان فقط پاي صندوق‌هاي رأي نيست بلکه بعد از آن هم در ارکان نظام کشور نقش دارند علاوه بر آن در جمهوري اسلامي از همه ظرفيت زنان و مردان فارغ از جنسيت استفاده مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت،پرندوار در پايان گفت: اين اقدام دولت يازدهم  نشان داد زنان ايراني با حجاب و پوشش و عفت اسلامي در نظام مردم‌سالار ديني، نظامي که مزين به اسلاميت و جمهوريت است، مي‌توانند حضور فعال، پرشور و همه‌جانبه داشته باشند.


http://www.banounews.ir/fa/News/4587/انتصاب-زنان-در-دولت-يازدهم-نگاه-محدوديت-محور-را-عقب-راند
بستن   چاپ