آریا بانو
از اين 6 معجزه باورنکردني آب غافل نشويد!
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 1:33:43 PM
آريا
در اينجا 6 خاصيت شگفت انگيز آب را براي درمان برخي از بيماري‌ها و مشکلات معرفي کرده‌ايم.
1.تسکين دهنده درد آرتروز: اگر محل زندگي‌تان به يک استخر عمومي نزديک است، شما يکي از بهترين راه‌ها براي تسکين درد آرتروز را در دست داريد. مطالعات نشان داده است که نرمش کردن در آب براي درد و تقويت مفاصل بسيار مناسب است، همچنين اگر به دنبال ساخت عضله هستيد تمرينات مکرر در آب يکي از کار سازترين راه‌ها براي ساخت آن است. آب براي تسکين دردهاي مفصلي بهترين گزينه است.
2.بهبود سريع تر زخم‌ها: مطالعات نشان داده است، هيدراته کردن بدن(آب رساني به اندازه کافي) مي‌تواند يک گام موثر در سرعت بخشيدن به بهبود زخم باشد، رطوبت در بدن، سلول‌ها را تقويت مي‌کند و اين عمل باعث افزايش اکسيژن خون شده و سرعت بهبود زخم‌ها را بالا مي‌برد. به عبارتي ديگر سطح مثبت هيدراتاسيون(رساندن آب به بدن) باعث افزايش اکسيژن در خون، مواد مغذي و انتشار سلول‌ها در محل زخم شده مي‌شود. نوشيدن 8 ليوان در طول روز بي‌شک فوايد شگفت انگيزي را برايتان رقم مي‌زند.
3.ارتقاي سلامت روان: اکثر افراد براين باورند که معجزه آب بيشتر در فيزيک انسان موثر است، درحالي که سلامت روح و روان در مصرف آب فراوان بسيار نتيجه مثبت دارد همچنين براي سالم نگه داشتن ذهن در طول روز نيز بسيار کار آمد است. دانشمدان مي‌گويند، آب داراي يک اثر جالب در سطح خلق و خو دارد و علاوه بر آن، آب کافي در بدن انرژي شما را به شدت افزايش داده و باعث ترشح هورمون‌هايي براي "حس خوب بودن" و با "انژري بودن" را درتان بوجود مي‌آورد.
4. شفاي کامل شرايط ناتواني: شايد اين مورد را جدي نگيريد اما يک وب سايت به نام Watercure.com بيان کرده است، چطور مردي که دچار ضايعه نخاعي (اسپونديليت انکيلوزان) بود و به کمک آب درماني شفا پيدا کرد آن هم در حالي که سه دهه درمان بر روي وي کاملا بي نتيجه بود. به هر حال اين سايت توضيح مي‌دهد:«اين بيشتر از يک آب خوردن ساده به نظر مي‌رسد.» . جذب آب به صورت تدريجي صورت مي‌پذيرد. اين موضوع خيلي حياتي است که بدانيد وقتي بدن شما دچار کم آبي مي‌شود چه بلايي ممکن است سرتان آيد.البته همه قرار نيست دچار خشکسالي در بدن شوند اما براي برخي اين اتفاق ناگوار مي‌افتد.
5.افزايش قدرت بينايي: آب يکي از 4 گام اصلي براي رسيدن به ديدي واضح است. بي آبي در بدن روي تمامي اندام‌ها و ارگان‌ها تاثير منفي مي‌گذارد، چشم‌ها نيز از اين قاعده مستثنا نيستند و در صورت کم آب دچار خشکي چشم و تاري ديد مي‌شوند. مصرف آب همراه با آنتي اکسيدان‌ها و اسيدهاي چرب مانند روغن ماهي ديد واضح را برايتان ممکن مي‌سازد.
6.کاهش لکه‌هاي پوستي: متخصصان پوست به اين نتيجه رسيده‌اند نوشيدن آب فراوان به عنوان يک مرطوب کننده عالي، ضد پيري و جوان کننده پوست مي‌تواند وارد عمل شود. فقط کافيست روزي 8 ليوان يا بيشتر آب بنوشيد تا پوستي همانند نوزاد لطيف را تجربه کنيد. التهاب در پوست باعث ايجاد آکنه شده، آب سموم بدن را پاک کرده و پوستي درخشان را بهتان هديه مي‌دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/4592/از-اين-6-معجزه-باورنکردني-آب-غافل-نشويد!
بستن   چاپ