آریا بانو
اگر زن و شوهري دچار دوست داشتن فرسايشي شده باشند، بايد چکار کنند؟
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 2:21:52 PM
بيتوته

اگر زن و شوهري دچار دوست داشتن فرسايشي شده باشند، بايد چيکار کنند؟ يعني بعد 1سال بفهمند که ديدگاه و اعتقادات و ... باهم سازگار نميشه اما شديدا عاشق هم باشند و نتوانند جدايي را تحمل کنند، بايد چيکار کنند؟

پاسخ: هماهنگي اعتقادي و ارزشي قطعاً تأثير بسزايي در رضايت و سازگاري زوجين دارد. اما زوجيني همانند شما، هر چند تفاوت هاي اعتقادي جدي با همسر خود داريد، اما در هر حال اين مرد، داراي نکات مثبت و امتيازات خاص و ويژه اي بوده که مورد انتخاب قرار گرفته است. لذا بايد سعي کنيد امتيازات و اعمال و رفتاري که از نظر خودتان و همسرتان ، دلنشين هستند را بيابد و ادامه بدهيد. گاهي اوقات زن و مرد از چيزهايي که زندگي شان را تداوم مي بخشد، غافل مي شوند و در صورتي که اين موارد مورد تشويق قرار نگيرد، از بين خواهد رفت. براي مثال توصيه مي شود:

- هشت ويژگي دلنشين همسرتان را نام ببريد و به دقت آنها را ثبت کنيد.

- چهار مورد از آنها را انتخاب کنيد و هر يک از آنها را به زباني کاملاً مشخص بيان کنيد. به عمل همسرتان بپردازيد نه به وجودش.

- ببينيد همسرتان در هفت روز گذشته، چند بار اين چهار عمل را انجام داده است. بعد ببينيد در هفته بعد چند بار آن را انجام مي دهد.

- همين فهرست بندي را از همسرتان هم بخواهيد که انجام دهد و در صورت انجام اين کار، فهرست هايتان را با هم عوض کنيد تا هر يک از شما بداند که ديگري چه رفتارهايي از شما را دوست دارد و شما همان رفتارها را تکرار کنيد. وقتي زن و مرد در يک حيطه بسيار مهم (مانند مسائل اعتقادي و مذهبي) با هم اختلاف نظر جدي دارند بايد سعي کنند ارتباط خود را در ساير زمينه ها تقويت بخشند.

در اين زمينه محققان بيان داشته اند که مدت زمان سپري شده زوجين با يکديگر در فعاليت هاي غيرمذهبي نيز بر رضايت‌مندي زناشويي موثر است و حتي اگر زوجين داراي پيشينه مذهبي متفاوت، قادر به انجام فرايض مذهبي با يکديگر نباشند باز با شکل دهي پيوندهاي اجتماعي مشترک، حتي فعاليت هاي مشترک غيرمذهبي نيز مي توانند اين کمبود را جبران کنند .


http://www.banounews.ir/fa/News/4624/اگر-زن-و-شوهري-دچار-دوست-داشتن-فرسايشي-شده-باشند،-بايد-چکار-کنند؟
بستن   چاپ