آریا بانو
معاون وزیر تعاون:
کارگروه ملی صنایع خلاق و فرهنگی تشکیل می شود
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 17:29:15
بانو نیوز - معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کارگروه ملی صنایع خلاق و فرهنگی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم صادقی فر گفت: موضوع اقتصاد خلاق و صنایع خلاق و فرهنگی چندین سال است به عنوان موتورمحرک رشد و توسعه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده است.
وی افزود: این عرصه با تمرکز بر فعالیت‌های متنوع مبتنی بر خلاقیت و فرهنگ که با خلاقیت و نبوغ انسانی در ارتباط است درصدد است تا یک بخش اقتصادی توانمند و فراگیر در دنیا شکل دهد و بسیاری از محدودیت ها و چالشهای شیوه های قبلی را پشت سر بگذارد، از همین رو توسعه بازار خدمات خلاق می‌تواند در کاهش برخی از چالش‌های عمده جهانی،مانند بیکاری جوانان وفقر کمک کند.اقتصاد خلاق می تواند یک اثر مثبت و متحول کننده بر انسجام اجتماعی و رشد اقتصادی داشته باشد.
صادقی فر گفت: این موضوع مهم توجه نخبگان و تصمیم‌گیران و سیاستگذاران کشور را نیز به خود جلب کرده است. مبحث اقتصاد خلاق در خرداد 1394در جلسه هیات دولت مطرح شد و رئیس جمهور محترم بر توسعه اقتصاد خلاق تاکید کرده و با توجه به خصوصیات درون زا ، برون گرا بودن، اشتغالزایی و تولید ثروت ملی آن را گامی بزرگ در راستای اقتصادمقاومتی عنوان کردند.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار در ادامه گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت عظیم این حوزه استفاده کنیم چرا که کشور ما به دلیل تنوع چشمگیر فرهنگی و نیروی جوان خلاق این قابلیت را برای ایجاد اقتصاد خلاق دارا می باشد.
وی همچنین افزود: با زمینه سازی برای رشد و توسعه فراگیر اقتصاد خلاق و با ایجاد سیاست‌ها و طرح‌های حمایتی می‌توان از ظرفیت تجدید پذیراقتصاد خلاق در کنارظرفیت تجدید ناپذیراقتصاد نفتی بهره برد.
وی افزود : لزوم توجه نهادهای تصمیم‌ساز و برنامه‌ریز کشور به صنایع خلاق در برنامه های میان مدت و بلند مدت می‌تواند روند رشد و حرکت این اقتصاد نوظهور و توانمند را تسریع بخشد و فرصت‌های زیادی در خصوص اشتغال و کارآفرینی و رشد اقتصاد کشور فراهم کند و این رسالت تمامی نهادها ذیربط می‌باشد که در حیطه مسئولیت اجتماعی و وظایف و ماموریتهای محوله ،اهتمام لازم به عمل آورند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/46449/کارگروه-ملی-صنایع-خلاق-و-فرهنگی-تشکیل-می-شود
بستن   چاپ