آریا بانو
رئیس انجمن جامعه شناسی ایران در گفت و گو با ایرنا:
همایش ملی آسیب های اجتماعی ایران برگزار می شود
جمعه 4 خرداد 1397 - 09:17:08
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- رئیس انجمن جامعه شناسی ایران گفت: سومین همایش ملی آسیب های اجتماعی ایران در ماه جاری با همکاری متولیان حوزه آسیب ها و مسائل اجتماعی در تهران برگزار می شود.

سیدحسن سراج زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این همایش با محوریت انجمن جامعه شناسی ایران و با همکاری موسسه مطالعات زنان و خانواده دانشگاه تهران برگزار و دستگاههای اجرایی، دانشگاهها و انجمن های دیگر نیز در برگزاری این همایش همکاری می کنند.
وی تصریح کرد: از حدود 6 ماه قبل برای این همایش فراخوانی اعلام شده و مقاله هایی به دبیرخانه آن رسیده است که تاکنون مقالات رسیده داوری شده است.
سراج زاده اضافه کرد: اغلب مقالات ارسالی درباره موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی در ایران است و قرار است مقالات برگزیده در این همایش نیز در قالب سخنرانی و پوستر عرضه شود.
وی در ادامه اظهار داشت: انجمن جامعه شناسی به عنوان یک انجمن علمی وظیفه تولید، اشاعه و انتشار دانش ایجاد شده با مشورت دادن به دستگاههای اجرایی را دارد و در جلساتی که دستگاههای اجرایی برگزار می کنند جامعه شناسان ما مورد مشورت در بحث و گفت و گوها قرار می گیرند تا طرح هایی طراحی و اجرایی شود.
وی ادامه داد: در این همایش همه مسایل و آسیب های اجتماعی با محورهای مختلف و متفاوت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، البته مسائل معطوف به زنان و خانواده نیز از مباحث مورد بررسی در همایش آسیب های اجتماعی ایران است که امیدواریم در اواخر خردادماه به نحو مطلوبی برگزار شود.
رئیس انجمن جامعه شناسی ایران ادامه داد: یکی از رسالت های این انجمن، انتشار بینش جامعه شناختی یا یک نوع بینشی که مسایل را در یک گسترده کلان و اجتماعی بشناسند و برای آن راه حل هایی پیدا کند به همین دلیل نشست هایی با موضوع آسیب های اجتماعی در طول سال در انجمن برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برخی از این نشست ها معطوف به مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده بوده است که گروههای جامعه شناسی خانواده و مطالعات زنان عهده دار آن هستند و گروه آسیب ها و مسائل اجتماعی که به صورت تخصصی وجود دارند اقدامات خوبی در این زمینه دارند.
سراج زاده ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه های متولی بتوان بروز و شیوع آسیب های اجتماعی در جامعه را تا حدود زیادی کاهش داد، چون اکنون اغلب مشکلات در جامعه به دلیل وجود انواع آسیب ها در جامعه است.
*1724* 7268

http://www.banounews.ir/fa/News/46629/همایش-ملی-آسیب-های-اجتماعی-ایران-برگزار-می-شود
بستن   چاپ