آریا بانو
اتفاقات عجیب و باور نکردنی دنیا
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 12:41:57
بانو نیوز - اتفاقات عجیب زیادی در سرتاسر دنیا اتفاق افتاده است که با شنیدن آن ها شگفت زده خواهید شد. در ادامه چند نمونه از این اتفاقات عجیب را با هم بخوانیم.
ازدواج با مرده ها در فرانسه

در فرانسه ازدواج پس از مرگ که یکی از زوج ها از دنیا رفته بود یک امر کاملا قانونی بود. این سبک ازدواج در چین و سودان نیز قانونی است. در قرن بیستم در فرانسه افراد زیادی به این شیوه ازدواج کردند و ازدواج آن ها ثبت قانونی شد.
چشم های شترمرغ بزرگتر از مغزش است

چشم های شترمرغ به اندازه توپ بیلیارد است و اندازه چشم ها 2 برابر اندازه مغزشان است.
اختراع اره برقی برای کمک به زایمان

در سال 1830 نخستین ابزار پزشکی توسط برنارد هین متخصص ارتوپد برای بریدن استخوان ها اختراع شد. اره برقی در عمل سمفیزیتومی “جایگزین عمل سزارین” کاربرد زیادی داشت. مهم ترین اره برقی ها در اواخر قرن نوزدهم ساخته شدند و موتور گازوئیلی آن در سال 1920 استفاده شد.
نگهداری سگ های خانگی 60 سال در ایسلند ممنوع بود

این ممنوعیت در سال 1924 زمانی که تشخیص دادند سگ ها ناقل اکینوکوکوزیس (معروف به کرم های نواری) هستند. این بیماری به قدری خطرناک است که منجر به التهاب روده و نابینایی می شود. در سال 1984 این ممنوعیت کنسل شد اما در این مدت زمان 60 ساله مردم به گربه های خانگی علاقمند شدند.
ناپلئون مورد حمله خرگوش ها قرار گرفت

در سال 1807 ناپلئون بناپارت تصمیم گرفت با رفتن به شکار معاهده تیلسیت را جشن بگیرد. برای این شکار خرگوش های وحشی زیادی خریداری شد. خرگوش هایی که به جای سرگرم کردن دیوان امپراتوری رفتار عجیبی از خودشان نشان دادند. آن ها وقتی ماشه تفنگ آماده کشیدن می شد با هم متحد شده و به شکارچی حمله می کردند. صدها خرگوش شجاع به ناپلئون حمله کردند و مارشال ها و ژنرال ها و نگهبان برای کمک به سمت او شتافتند اما تلاش شان بی ثمر بود و ناپلئون حکمران با عظمت و قهرمان فرانسه از خرگوش ها فرار کرد.
عنکبوت گیاه خوار

حدود 40 هزار نوع حشره در دنیا وجود دارد که همه آن ها از حشرات تغذیه می کنند. اما در آمریکای مرکزی نوعی عنکبوت هشت پا به نام Bagheera Kiplingi وجود دارد که سبزی خوار است.
کمپانی لگو بزرگ ترین کارخانه ساخت لاستیک دنیاست

این کمپانی سالیانه بیشتر از 300 میلیون لاستیک تولید می کند. آن ها لاستیک های کوچکی هم برای ساخت ماشین های لگو تولید می کنند.
بوسکو سگی که 10 سال شهردار شهر “سونول” آمریکا شد

بوسکو نام سگی است که در سال 1981به عنوان شهردار شهر سونول آمریکا انتخاب شد و تا زمان مرگش در سال 1994 شهردار این شهر بود. طبق خبرهای روزنامه ها این سگ در سیستم انتخاباتی انتخاب شده است اما به گفته برخی این فقط یک شوخی بامزه است. مجسمه بوسکو در سال 2008 ساخته و در شهر نصب شد.
کارتون دونالد داک در فنلاند به دلیل نداشتن شلوار ممنوع شد

این کارتون از سال 1951 در فنلاند موجود بود اما کمیته مشکلات جوانان فنلاند در سال 1977 به خاطر نداشتن شلوار این شخصیت کارتونی خرید آن را منع کردند.
اسکاتلندی ها 421 مترادف برا کلمه “برف” دارند

دانشمندان دانشگاه گلاسکو 421 مترادف برای کلمه “برف” ثبت کردند. این یعنی اسکاتلندی ها برای توصیف زمستان انتخاب های زیادی پیش رو دارند.
گرب ها 4 انگشت روی پنجه های عقب و 5 انگشت روی پنجه های جلو داردن

انگشت پنجم روی پنجه های جلویی برای بهتر چسبیدن نیاز است. حتی کسانی که گربه خانگی ندارند می دانند که گربه ها به راحتی می توانند از پرده، مبل و یا درخت بالا بروند. آن ها یک چنگال خاص روی پنجه جلویی دارند که برای باقی گذاشتن بوی خود در جایی که بودند استفاده می کنند. آن ها از این ابزار برای تعیین قلمرو خود استفاده می کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/46898/اتفاقات-عجیب-و-باور-نکردنی-دنیا
بستن   چاپ