آریا بانو
6 ساعت تدريس اجباري مديران مدارس ابتدايي لغو شد
شنبه 6 خرداد 1396 - 2:15:52 PM
ايسنا

رضوان حکيم زاده در اين باره اظهار کرد: جلسات متعددي با مديران استان‌ها داشتيم و لغو تدريس اجباري شش ساعته جزء مطالبات اصلي آنها بود که با پيگيري‌هاي انجام شده وزير آموزش و پرورش دستور داد مرکز منابع انساني ابلاغيه‌اي به ادارات کل استان‌ها مبني بر اختياري بودن اين شش ساعت تدريس ارسال کند.

وي افزود: اجباري بودن اين ساعات تدريس، مشکلات عديده‌اي را ايجاد مي‌کرد نخست آنکه دروس واگذار شده به مديران به علت مشغله آنها به حاشيه مي‌رفت و اهداف يادگيري مورد توجه نبود. دوم آنکه با توجه به کثرت وظايف مديران به خصوص در مدارس پر جمعيت اختلالاتي در امر نظارت و راهبري بوجود مي‌آمد.

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به اينکه آيا با لغو شش ساعت تدريس اجباري،  مشکلي در تامين نيروي انساني به وجود مي‌آيد يا خير؟ گفت: مشکلات مربوط به نيروي انساني در دوره ابتداي به اجراي طرح 3-3-6 بر مي‌گردد که در آن زمان بدون در نظر گرفتن منابع انساني موجود اجرا شد. اکنون با توجه به تمهيدات در نظر گرفته شده مشکلات ناشي از کمبود نيروي انساني تعديل شده اما بايد توجه داشت هدف اصلي يادگيري دانش آموزان است و نه پرکردن ساعات خالي. البته مطمئن هستيم مديران با تدابيري که خواهند داشت اين خلأ را به شکل خوبي پوشش مي‌دهند.


http://www.banounews.ir/fa/News/4701/6-ساعت-تدريس-اجباري-مديران-مدارس-ابتدايي-لغو-شد
بستن   چاپ