آریا بانو
نقش فضاي مجازي در بروز طلاق
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 8:45:22 AM
ايسنا
دکتر مدرسي در گفت و گويي راديويي با موضوع «بررسي نقش فضاي مجازي در بروز طلاق» با اشاره به ويژگي هاي فضاي مجازي، گفت: يکي از مهم ترين شاخصه هاي فضاي مجازي عدم وجود هويت افراد در اين فضا است، به طوري که افراد درحين ارتباط با يکديگر از واقعيت و حقيقت طرف مقابل بي اطلاع هستند.

وي همچين در ادامه افزود: فضاي مجازي يکي از مهم ترين بسترهاي شکل گيري عشق هاي رمانتيک است، چراکه اکثر افراد در اين فضا بدون اطلاع از هويت و شخصيت يکديگر وارد محيط گفت و گو مي شوند.

اين روانشناس اجتماعي با اشاره به فاصله فرد از خويش و پيامدهاي ناشي از اين موضوع، عنوان کرد: فاصله فرد از خويشتن همواره سبب ايجاد ترس، اختلال شخصيت و ناامني در افراد مي شود، به طوري که شخص در مواجهه با اين موارد دچار معضلات و اختلالات عاطفي مي شوند.

وي با اشاره به اين که شبکه هاي اجتماعي قبل از وجود فرهنگ مجازي وارد کشور شدند، اذعان داشت: مواجهه با شرايط جديد و ورود تکنولوژي هاي مدرن به کشور همواره با يک ترس عميق همراه است، بر همين اساس افراد با احساس ترس در اين فضاها فرصت استفاده ي مناسب را از خود سلب مي کنند.

 دکتر عباس اسدي مدرس ارتباطات با اشاره به اين که جامعه ايران يک جامعه ي سنتي است، گفت: امروزه جامعه ي ايران از بافت سنتي به مدرن روي آورده است، به طوري که ايران در حال گذار از دوران سنت به مدرن قرار گرفته است.

وي همچنين در ادامه افزود: بسياري از مشکلات و معضلات اجتماعي زماني به وجود مي آيند که يک جامعه و فرهنگ در حال گذارِ دوره اي باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي در خصوص معيارهاي صوري و سيرتي در انتخاب همسر، عنوان کرد: بسياري از معيارهاي سيرتي در ازدواج ريشه در دوران و بافت سنتي ايران دارد، به طوري که بر اساس معيارهاي سيرتي ارزش هاي کهن و فرهنگ اصيل مهم ترين عامل در انتخاب همسر به شمار مي رود.

وي با بيان اين که رسانه هاي نوين فرهنگ خاص خود را رواج داده اند، اظهار داشت: سرعت رشد رسانه هاي نوين در کشور، فرصت تحليل پيامدها و آثار منفي اين رسانه ها را در بين جوامع از بين برده است.


http://www.banounews.ir/fa/News/4726/نقش-فضاي-مجازي-در-بروز-طلاق
بستن   چاپ