آریا بانو
روش کاهش وزن با روزه داري چگونه است؟
شنبه 13 خرداد 1396 - 1:12:33 PM
آريا
ماه رمضان يک فرصت طلايي براي عبادت است و در کنار آن مي‌توانيد با تغيير در مواد غذايي مصرفي به وزن مطلوب و ايده آل خود برسيد، براي اين منظور موارد زير را در حين ماه رمضان رعايت کنيد:

ابتدا قبل ازماه رمضان وزن خود را اندازه گيري کنيد.

در وعده‌هاي افطار و سحر به ميزان مناسب کالري مصرف کنيد، به ويژه از استفاده از خوراکي‌هاي پرچرب، شيرين و شور تا حد امکان خودداري کنيد.

سعي کنيد در فاصله افطار تا سحر در چندين نوبت مواد غذايي را در وعده‌هاي کوچک مصرف کنيد که حاوي مقادير کافي از انواع ميوه و سبزيجات تازه، نوشيدني‌هاي کم شيرين، لبنيات و خوراکي‌هاي پخته، آب پز و کبابي باشد، ازخوردن مواد غذايي سرخ کردني تا حد امکان خودداري کنيد، زيرا باعث چاقي و تشنگي در شما مي‌شود.

در وعده افطار بهترين خوراکي‌ها براي افرادي که اضافه وزن دارند مواد غذايي حاوي درصد بالايي از فيبر و پروتئين است که باعث مي‌شود بدن در طول روز کالري بيشتري بسوزاند بدون آنکه فرد دچار احساس گرسنگي و تشنگي زياد شود.

نوشيدن مقادير زياد مايعات در شب مي‌تواند علاوه برآب رساني به بدن دردفع مواد سمي نيز موثر باشد و سبب کاهش وزن و لاغري در فرد شود، کارشناسان به افراد روزه دار که دچار اضافه وزن هستند توصيه مي‌کنند از نوشيدن مايعاتي مانند سودا، قهوه و چاي پررنگ خودداري کنند، زيرا اين مايعات باعث تشديد احساس تشنگي در آن‌ها مي‌شود.

همچنين از خوردن مواد غذايي مدر خودداري کنيد، زيرا باعث از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگي شديد در طول روز مي‌شود.

اقامت در يک مکان خنک که داراي سيستم تهويه مناسب باشد مي‌تواند به روزه دار کمک کند تا کمتر دچار احساس خستگي شود، همچنين پوشيدن لباس‌هاي خنک و راحت مي‌تواند باعث کاهش تعريق بدن و احساس تشنگي و گرما شود.

علاوه بر خوردن مواد غذايي سالم و مايعات فراوان در ماه رمضان مي‌توانيد با انجام ورزش‌هاي سبک، پياده روي، انجام کارهاي خانه و تنظيم دقيق ساعت خواب به وزن ايده آل خود دست يابيد.
انجام ورزش سنگين در ماه رمضان مي‌تواند باعث احساس خستگي، تشديد تشنگي و ضعف عمومي شود، به جز ورزشکاران که بايد تحت نظارت پزشک تيم خود به تمرينات آمادگي بپزدازند.

بهترين ورزش دراين زمان پياده روي، کار با وزنه‌هاي سبک و نيز ورزش‌هاي کششي است.

در عين حال کارشناسان توصيه مي‌کنند فرد بلافاصله پس از پايان ماه رمضان رژيم غذايي عادي خود را شروع نکند، زيرا با افزايش سريع وزن مواجه مي‌شود.

بهترين کار افزايش آهسته مصرف مواد غذايي به حالت عادي است، در عين حال خوردن مواد غذايي سالم شامل انواع ميوه و سبزيجات، ورزش و داشتن تحرک بدني مي‌تواند به ماندگار شدن تناسب اندام کمک کند.

فرد مي‌تواند در طول ماه رمضان هر روز وزن خود اندازه گيري کند تا از روند کاهش وزن خود مطلع شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/4751/روش-کاهش-وزن-با-روزه-داري-چگونه-است؟
بستن   چاپ