آریا بانو
مصرف 2 بار در هفته از اين خوراکي پرطرفدار شما را مي‌کشد!
يکشنبه 21 خرداد 1396 - 2:48:25 PM
آريا
يک مطالعه در مجله آمريکايي تغذيه باليني نشان داد، خوردن تنها 2 بار سيب زميني سرخ کرده در هفته خطر مرگ ناگهاني را 2 برابر افزايش مي‌دهد.
محققان آزمايشي را بر روي 4400 نفر بين افراد 45 تا 79 ساله انجام دادند، در طول اين مطالعه هشت ساله 236 نفر از افراد شرکت کننده جان خود را از دست دادند. به گفته محققان، مصرف سيب زميني سرخ کرده بخصوص قسمت‌هاي قهوه‌اي رنگ و سوخته آن در مرگ اين افراد ارتباط نزديکي داشته است. نمک و غذاهاي شور 10 درصد از اين آمار مرگ و مير را به خود اختصاص داده‌اند.
سيب زميني که در روغن سرخ نشده باشد سرشار از فيبر، ويتامين و مواد مفيد است و مصرف آن به هيچ عنوان منع نمي‌شود اما سيب زميني سرخ شده همراه با نوشابه که امروزه مصرف آن به طرز چشمگيري افزايش پيدا کرده است يکي از ترکيبات مرگ آفرين به شمار مي‌آيد.
سيب زميني سرخ شده داراي ماده‌اي به نام «آکريلاميد» است. اين ماده اسيدي سرطان‌زا به شمار مي‌آيد و از حرارت ديدن کربوهيدرات‌ها ايجاد مي‌شود. آکريلاميد در نان برشته، چيپس، ته‌ديگ و سوسيس برشته وجود دارد. بيشترين غلظت آکريلاميد در چيپس و سيب‌زميني سرخ کرده مشاهده شده است.
مطالعه‌اي در دانشگاه تافتس ماساچوست نشان داد، مرگ بيش از نيمي از افراد جهان به دليل داشتن رژيم غذايي ناسالم و ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، سکته مغزي و ديابت است.
سيب زميني سرخ کرده سرشار از چربي‌هاي اشباع شده و مضر است که عامل ايجاد سرطان و سمي براي بيماران ديابتي و قلبي به شمار مي‌رود. چربي‌ها اشباع مضر هستند، زيرا نه تنها باعث گرفتگي عروق شده، بلکه باعث افزايش چربي‌هاي بد خون (LDL) و کاهش چربي‌هاي خوب (HDL) نيز در بدن مي‌شوند و به همين دليل خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را افزايش مي‌دهند. اين نوع چربي‌ها بايستي به مقدار خيلي کم مصرف شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/4794/مصرف-2-بار-در-هفته-از-اين-خوراکي-پرطرفدار-شما-را-مي‌کشد!
بستن   چاپ