آریا بانو
قهرمانی که برای مبارزه با اعتیاد و افسردگی برده ها را آزاد کرد
شنبه 12 خرداد 1397 - 09:55:38
بانو نیوز - جاستین رن یک قهرمان رزمی کار حرفه ای 31 ساله است که بیش از 13 بار در مسابقات قهرمانی پیروز شده است. او در 18 سالگی به رویای قهرمانی اش رسید اما به دلیل افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر موفقیت هایش نیمه کاره ماند و حتی در 23 سالگی دست به خودکشی زد. در همین دوران بود که جاستین تصمیم گرفت با انجام یک کار مفید دنیا را تغییر دهد.
جاستین نظرش به قد کوتاه های “پیگمه ها” کنگو جلب شد مردمی که توسط قبیله Mokpala به بردگی گرفته می شوند. پیگمه ها خانه و کاشانه ای ندارند و دستمزد یک روز کاری سخت شان دو عدد موز است که باید شکم تمام خانواده خود را با همان مقدار ناچیز سیر کنند. جاستین با دیدن این رنج و عذاب پیگمه های کنگو توانست کار مفیدی که تصمیم دارد انجام دهد را کشف کند و می گوید: “من تا به حال بر علیه مردم می جنگیدم در حالی که باید برای مردم می جنگیدم”
جاستین می گوید: به نظر احمقانه است که نزد ارباب ها بروم و از آن ها درخواست آزادی آن ها را بکنم. به همین دلیل تصمیم گرفت کار مفیدتری انجام دهد که برای هر دو طرف محترمانه باشد. جاستین برای کمک به هر دو طرف از آب استفاده کرد و با کمک چند موسسه خیریه کارگرانی را برای کندن چاه و رسیدن به آب به کار گرفت. او با این کار بدون هیچ خصومتی هم به برده ها و هم به ارباب ها کمک بزرگی کرد. ارباب ها برده هایشان را حیوان خطاب می کردند آن ها نزد جاستین می آمدند و به او می گفتند: “با حیوانات ما چه کار داری؟” جاستین بخشی از درآمد شخصی اش را وقف خریدن سرزمینی برای قد کوتاه ها و کندن چاه هایی کرد که نه تنها سلامت آن ها را تضمین می کند بلکه کودکانشان را از مرگ به علت بیماری “واتربورن” نجات می دهد.




















http://www.banounews.ir/fa/News/48027/قهرمانی-که-برای-مبارزه-با-اعتیاد-و-افسردگی-برده-ها-را-آزاد-کرد
بستن   چاپ