آریا بانو
توصيه‌هاي تغذيه‌اي در روزهاي پاياني ماه مبارک رمضان
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 2:05:35 PM
آريا
دکتر منصور رضايي، متخصص تغذيه با اشاره به رعايت اصول تغذيه صحيح در ماه مبارک رمضان گفت: همان طور که مي دانيد افراد در ايام مبارک رمضان متأسفانه، براي برطرف کردن افت قند و عطش با مصرف مايعات شيرين و سرد مثل نوشابه ها به استقبال افطار مي روند که اين کار، بسيار اشتباه است.
وي در راديو سلامت عنوان کرد: توصيه ما اين است که اگر افراد مي خواهند مايعات و مواد قندي را که در طول روز از دست داده اند، در وعده افطار جبران کنند بايد وعده افطار خود را با مايعات ولرم و نيمه گرم شروع کنند و از مصرف مايعات سرد و نوشابه ها به شدت خودداري کنند.
اين متخصص تغذيه با بيان اينکه مصرف مايعات سرد در ايام ماه مبارک رمضان، اصلاً توصيه نمي شود، بيان کرد: بهتر است براي افطار از مايعات ولرم مثل چاي و عسل يا خرما استفاده کرد. اين ترکيبات، براي جبران قند و املاح از دست رفته بدن افراد روزه دار، بسيار مفيد هستند.
وي در ادامه افزود: افرادي که به مدت 17 تا 18 ساعت روزه مي گيرند بعد از وعده سحري دچار گرسنگي مي شوند، افت قند پيدا مي کنند و همين افت قند و حالت عطش فراوان تمايل آن ها را به مصرف غذاها به ويژه غذاهاي چرب و شيرين بيش تر مي کند.
رضايي در ادامه تاکيد کرد: مصرف اين غذاها در وعده افطار آن هم براي معده اي که مدت ها خالي بوده است، ناگوار است و مشکلات گوارشي را دوچندان مي کند.
وي تصريح کرد: به هرحال، با توجه به اين که بعد از وعده افطار، وعده شام هم داريم توصيه ما اين است که تا حد امکان در وعده افطار از غذاهاي سبک استفاده و از مصرف غذاهاي سنگين جداً خودداري شود؛ زيرا افطاري سنگين معمولاً مانع مصرف شام و حتي سحري مي شود.
اين متخصص تغذيه در پايان اظهارداشت: بهترين حالت براي مصرف افطاري همان افطاري سبک همراه با يک چاي شيرين و ترکيب چاي با عسل است؛ افطاري سبک و خوب نيازهاي فرد را در وعده افطار تأمين مي کند و دوساعت بعد نيز مي تواند زمان مناسبي براي صرف شام باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/4840/توصيه‌هاي-تغذيه‌اي-در-روزهاي-پاياني-ماه-مبارک-رمضان
بستن   چاپ