آریا بانو
احتمال برگزاری انتخابی تکواندو بانوان در سه وزن
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 18:38:14
بانو نیوز - تهران - براساس اعلام فدراسیون تکواندو در صورتی که یکی از بانوان تکواندوکار تایید پزشک معالج خود مبنی بر عدم نیاز به جراحی را ارائه کند، رقابتهای انتخابی به جای دو وزن در سه وزن برگزر می شود.

به گزارش روز سه شنبه فدراسیون تکواندو، نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو اعلام کرد در صورتی که «ملیکا میرحسینی» تایید پزشک معالجش مبنی بر عدم نیاز به جراحی را ارائه کند، وی به همراه «کیمیا علیزاده» در رقابت‌ انتخابی برای سومین وزن (منهای 67 کیلوگرم) به مصاف یکدیگر می روند.
پیش از این قرار بود رقابت‌های انتخابی درون اردویی روز یکشنبه 20 خرداد ماه تنها در دو وزن منهای 53 و منهای 57 کیلوگرم برگزار شود که با پیشنهاد «مهروکمرانی» سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان و موافقت فدراسیون این رقابت در سه وزن برگزار می شود؛ زیرا حسینی در مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کرد تا در صورت داشتن شرایط لازم، دررقابت های انتخابی شرکت کند.
الهه شیدایی، مهسا پورمیرزای و کوثر اساسه در وزن منهای 53 کیلوگرم و طیبه پارسا، زهرا شیدایی و پریسا جوادی در وزن منهای 57 کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
پیش از این نیز ناهید کیانی و زهرا پوراسماعیل با کسب مدال در بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا جواز حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کرده اند.
میرحسینی در جریان مبارزه نخست خود با حریف قزاقستانی در مسابقات قهرمانی آسیا از ناحیه دست چپ به شدت دچار آسیب و شکستگی شد، ولی با غیرت و تعصب در دومین دیدار برابر حریف قدرتمند چینی «یونفی گو» (قهرمان فینال گرندپری 2017، نایب قهرمان گرنداِسلم 2017، طلای بازی های آسیایی 2014 و نایب قهرمان جهانی 2011) عملکرد مطلوبی ارائه کرد و با یک اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار کرد.
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2018 در بخش تکواندو (پومسه و کیوروگی) از 28 مردادماه تا یکم شهریورماه در کشور اندونزی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در بخش کیوروگی و در گروه زنان در 5 وزن منهای 49، منهای 53، منهای 57، منهای 67 و به علاوه 67 کیلوگرم انجام خواهد شد.
ورزشی**9029**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/49167/احتمال-برگزاری-انتخابی-تکواندو-بانوان-در-سه-وزن
بستن   چاپ