آریا بانو
پنج محصول مفید که از پلاستیک‌های اقیانوس ساخته می‌شود
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 12:32:24
بانو نیوز - قبلاً دربارۀ اینکه هرسال چه مقدار زباله وارد اقیانوس‌ها می‌شود با هم صحبت کردیم. براساس یک مطالعه در سال 2015، تخمین زده شد که حدود هشت میلیون تن پلاستیک از اقیانوس‌ها گرفته می‌شود. پلاستیک‌ها اثر بسیار مخربی روی محیط زیست و دریا دارند. زمانی‌که یک شرکت شروع به جمع‌آوری زباله‌های اقیانوس کرد با این چالش مواجه شد که چگونه باید از این زباله‌ها استفاده کند.
بعضی از پلاستیک‌های اقیانوس به محصولات جدید، نوآورانه و مفید تبدیل شده‌اند؛ اقلام روزمره‌ای که به نظر نمی‌رسد از زباله‌ها ساخته شده باشند. در این مقاله از روزچین پنج محصولی را که اینگونه ساخته می‌شوند به شما معرفی می‌کنیم.
پنج محصول مفید که از پلاستیک‌های اقیانوس ساخته می‌شود
کفش Ultra Boost Parley
پلاستیک‌های اقیانوس
آدیداس کفش Ultra Boost Parley را با استفاده از زباله‌های قابل‌بازیافت کنار سواحل ساخته است، قبل از اینکه این زباله‌ها وارد اقیانوس شوند. درواقع این کفش که مخصوص دویدن است، از زباله‌های جمع‌آوری‌شده کنار سواحل ساخته شده است.
عینک آفتابی Sea2See
پلاستیک‌های اقیانوس
این عینک‌های آفتابی از تورهای ماهیگیری و طناب‌های رهاشده در ساحل توسط ماهی‌گیرهای اسپانیایی ساخته می‌شود. این عینک‌های آفتابی به کاهش زباله‌های اقیانوس کمک می‌کند. Sea2See یادآور می‌شود که پلاستیک منبع اصلی مواد خام در صنعت عینک است، اما این صنعت به‌طور‌کلی بر روی پایایی تمرکز ندارد.
اسکیت‌بورد Bureo
پلاستیک‌های اقیانوس
Bureo در تلاش است که شبکه‌های ماهگیری را (که 10درصد از زباله‌های اقیانوس را تولید می‌کنند) با یک برنامه بازیافت در شیلی از بین ببرد. این شرکت زباله‌های حاصل‌از ماهیگیری را به اسکیت‌بورد تبدیل می‌کند. Bureo تاکنون بیش از 80000 کیلوگرم از این زباله‌ها را بازیافت کرده است.
از دست ندهید: خانه‌چین؛ شستن ژاکت‌های چرمی
بطری‌های پلاستیکی Method
پلاستیک‌های اقیانوس
بطری‌های پلاستیکی 2 در 1 مایع شست‌و‌شوی ظرف و دست Method در بطری‌هایی ارائه می‌شود که با استفاده‌ از زباله‌های پلاستیکی اقیانوس و پلاستیک‌های بازیافت‌شده ساخته شده‎اند. آن‌ها می‌دانند که ساخت این بطری‌ها نمی‌تواند مشکل زباله‌های پلاستیکی اقیانوس را حل کند، اما امیدوارند این بطری‌ها آگاهی از این مشکل را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورد.
نخ Bionic

برخی از پرده‌ها، مبلمان، چمدان‌ها و حتی لباس‌های شب، از نخ Bionic ساخته شده‌اند. این شرکت برای تولید مواد خام پیشرفته تکنولوژیکی خود از زباله‌های پلاستیکی بازیافت‌شده موجود در اقیانوس‌ها و سواحل استفاده می‌کند.
پی‌نوشت نویسنده
همان‌طور که خواندید صنایع و شرکت‌ها گاهی می‌توانند از زباله‌ها و پلاستیک‌های اقیانوس به‌عنوان مواد اولیه صنعت خود استفاده کنند که این کار دو فایده مهم دارد. اولین و مهم‌ترین سود این کار، کاهش میزان زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست است. فایدۀ دوم متوجه شرکت‌هاست که برای تهیه مواد اولیه هزینۀ کمتری متقبل خواهند شد. ما هم به اندازه سهم خودمان می‌توانیم با تغییر سبک زندگی‌مان تولید زباله را کاهش دهیم.
منبع

http://www.banounews.ir/fa/News/49193/پنج-محصول-مفید-که-از-پلاستیک‌های-اقیانوس-ساخته-می‌شود
بستن   چاپ