آریا بانو
بهترین روش‌­های تبلیغاتیِ اینترنتی کدامند؟
جمعه 18 خرداد 1397 - 19:49:58
بانو نیوز - امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات و بازاریابی در اینترنت جزء جدایی‌ناپذیر استراتژی بازاریابی و فروش برندهای موفق است. به‌همین‌دلیل در این مقاله شما را با بهترین روش‌­های تبلیغاتی اینترنتی آشنا می‌کنیم. با روزچین همراه باشید.
روش‌­های تبلیغاتی اینترنتی
بهترین روش‌­های تبلیغاتی اینترنتی عبارتند از:
موتورهای جستجو شبکه‌های اجتماعی آگهی‌ها پاپ‌آپ (پنجره‌های بازشو) وبلاگ‌ها تلفن همراه پست الکترونیک ویدئوها بازاریابی تبلیغات در موتورهای جستجو
یکی از رایج‌ترین روش‌های مورداستفاده در تبلیغ اینترنتی، بازاریابی با موتور جستجوست. در حقیقت برای حمایت از تبلیغ در دنیای تکنولوژی یک روش وجود دارد و آن کلمات تبلیغی گوگل است. اصلی‌ترین نفع این نوع از تبلیغات این است که می‌­تواند وضعیت سایت شما را در زمان تبلیغ بهبود ببخشد. این نوع از تبلیغ معمولاً به‌صورت پرداخت برای هر کلیک کار می‌کند. یعنی انگار شما فقط برای هر کلیک روی تبلیغ پول پرداخت می‌کنید.
اگرچه روش­‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌صورت شخصی تنظیم کرد و حتی می‌توانید حداکثر تعداد کلیک‌هایی را که می‌خواهید برای هر کلمه پرداخت کنید، تنظیم نمایید. این روش یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین تکنیک‌های تبلیغاتی‌ست.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
احمقانه است که قدرت شبکه‌های اجتماعی در کمک به موفقیت کسب‌و‌کار نادیده گرفته شود. شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر هستند، بلکه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل کارایی آن‌ها، اثربخشی فزاینده‌ای دارد. در واقع اکثر شبکه‌های اجتماعی امکان ایجاد تبلیغات در سیستم‌عامل‌های خود را ارائه می‌­دهند که این هم می‌تواند به‌صورت پیام و محتوا باشد و یا تبلیغات خاص ایجاد کند. فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب، فقط برخی از این شبکه‌های اجتماعی هستند.
بهترین روش ­های تبلیغاتی اینترنتی
آگهی‌ها
آگهی­‌ها، احتمالاً بهترین شکل تبلیغات اینترنتی هستند، علت این امر این است که اولین تبلیغاتی بودند که در اینترنت ظاهر شدند. آگهی‌ها شامل استراتژیِ قراردادن تبلیغات با فرمت‌­ها و اندازه­ و طرح‌­های مختلف در صفحه وب هستند. کاربرانی که روی تبلیغ کلیک می‌­کنند به سایتی که شما انتخاب کرده‌اید منتقل می­‌شوند. مشکل این روش این است که درحال‌حاضر کاربران از این نوع تبلیغات اشباع شده‌اند. پس اگر می‌­خواهید که به‌صورت آنلاین تبلیغ کنید، ابتدا باید گزینه‌های دیگر مانند کلمات تبیلغاتی و کلیدی گوگل یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید.
پاپ‌آپ یا پنجره‌های بازشو
بدون شک برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از اینترنت هزاران پنجره مزاحم را ببندید. این‌ها پنجره‌هایی هستند که خودبه‌خود باز می‌شوند و شما را به سایتی غیر از آنچه در جستجوی آن هستید منتقل می‌کنند. اگرچه در سال‌های گذشته این روش بسیار کارآمد بود، ولی میزان استفاده از آن در اینترنت روزبه‌روز کمتر شده است.
تبلیغات در وبلاگ­‌ها
این نوع تبلیغ روش نسبتاً جدیدی‌ست و بیشتر بنگاه‌ها هنوز با مزایای آن آشنا نیستند. تبلیغات در وبلاگ‌ها، نوعی تبلیغات مشارکتی‌ست. به این صورت که شما برای استفاده از پتانسیل موجود می‌بایست بهای تبلیغ کالای خود در سایت اصلی را به پیشگامان این صنعت و صاحب وبلاگ پرداخت کنید. منظور از پرداخت بها، صرفاً پول نیست یعنی می‌توانید کالاهایی را برای تبلیغ نیز ارائه کنید.
بهترین روش ­های تبلیغاتی اینترنتی
تبلیغات در تلفن همراه
بدون تردید یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های تبلیغات در اینترنت استفاده از تلفن‌های همراه است. چراکه امروزه تقریباً عده زیادی صاحب گوشی‌های هوشمند یا سایر انواع تلفن‌های همراه هستند که با آن ارتباط برقرار می­‌کنند. همین امر سبب شده است که شرکت‌های بیشتری تبلیغات خود را با سریع‌ترین رسانه‌های درحالِ‌رشد تطبیق دهند. برخلاف آنچه قبلاً اتفاق می‌افتاد و تبلیغات از طریق تلفن همراه فقط با سیستم‌های رایانه‌ای سازگاری داشت، در‌حال‌حاضر تبلیغات به‌گونه‌ای تعیین می‌شوند که در گوشی‌های همراه هوشمند بدون هیچ مزاحمتی ظاهر شوند؛ این تبلیغات می‌توانند متن یا ویدئو و یا تصویر باشند.
بازاریابی پست الکترونیک
بازاریابی پست الکترونیک هیچ ارتباطی با حجم زیاد ایمیل‌های تبلیغاتی که روزانه فرستاده می‌شوند ندارد، ولی می‌تواند یک بخش اساسی از استراتژی بازاریابی دیجیتال به شمار بیاید. در بازاریابی ایمیل یک موضوع به‌صورت کامل پوشش داده می‌شود و هر روز پیام‌های ارزشمندی راجع به آن موضوع ارسال می‌شود. این پیام‌ها آن‌قدر جذاب هستند که کاربر تمایلی ندارد حذفشان کند. این روش تبلیغات دوستانه و قابل‌تحمل است و باید به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته شود.
تبلیغات ویدئویی
فیلم‌های تبلیغاتی روز‌به‌روز در‌حال‌رشد هستند و حتی برخی از شبکه‌های اجتماعی فقط برای بارگذاری فیلم هستند. با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها که برای بارگذاری این فیلم‌ها ساخته شده‌اند، قبل از اینکه ویدئوی اصلی پخش شود تبلیغات ویدئویی به کاربر نشان داده می‌شود. این تبلیغات می‌توانند توجه کاربر را نسبت به مورد آگهی‌شده دوبرابر کنند. تبلیغ ویدئویی روش خوبی برای تثبیت تبلیغ در ذهن کاربر است.
بازاریابی
یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی هم برای تبلیغ‌کننده کوچک و هم برای تبلیغ‌کننده بزرگ بازاریابی‌ست. بازاریابی فقط یک نوع تبلیغات نیست، بلکه یک ویژگی خوب است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد تغییر، برای کاربرانی که قبلاً از سایت بازدید کرده‌اند تبلیغات شخصی انجام دهید. این روش عمدتاً بر بازده سرمایه‌گذاری تمرکز دارد. البته باید مراقب بود، چراکه شیوه نادرست بازاریابی، به‌جای سودآوربودن می‌تواند نتیجه منفی بدهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/49283/بهترین-روش‌­های-تبلیغاتیِ-اینترنتی-کدامند؟
بستن   چاپ