آریا بانو
باکس‌آفیس آمریکای شمالی در انتظار چند رکورد
جمعه 1 تير 1397 - 12:28:00
بانو نیوز -
تا پایان یکشنبه انتظار می‌رود رقابت قسمت‌های جدید «دنیای ژوراسیک» و «فوق‌العاده‌ها» بتواند باعث به ثبت رسیدن چند رکورد شود.
به گزارش مهر به نقل از باکس ‌آفیس موجو، انتظار می‌رود با ورود «دنیای ژوراسیک: امپراتوری افول‌کرده» و فروش بیش از 100 میلیون دلاری آن در باکس آفیس داخلی آمریکای شمالی، یک رکورد نادر تکرار شود و شاید هم رکوردی جدید به ثبت برسد.
این دومین باری خواهد بود که 2 فیلم مختلف پشت سر هم در سینماها به نمایش در می‌آیند و هر یک موفق به ثبت فروشی بیش از 100 میلیون دلار می‌شوند. نخستین و آخرین باری که این اتفاق افتاد مربوط به سال 2007 می‌شود که فیلم «دزدان دریایی کارائیب: در پایان دنیا» 114.7 میلیون دلار در هفته نخست اکرانش فروخت و فیلم «شرِک سوم» یک هفته پیش از آن 121.6 میلیون دلار فروخته بود.
در حقیقت، نادر بودن اتفاقی که تا چند روز آینده قرار است بیفتد اینجا به پایان نمی‌رساند چون «دنیای ژوراسیک» موفق به هل دادن «فوق‌العاده‌ها 2» به رتبه دوم خواهد شد. از آنجایی که «فوق‌العاده‌ها 2» در هفته اولش 182.6 میلیون دلار فروخت این فقط هشتمین بار در تاریخ باکس‌آفیس آمریکا خواهد بود که فیلمی فروشی بیش از 100 میلیون دلار در هفته اول خود به ثبت می‌رساند و هفته بعدی در رتبه اول قرار نمی‌گیرد.
علاوه بر این، اگر افول فروش هفتگی «فوق‌العاده‌ها 2» مساوی با 45.26 درصد یا کمتر از آن باشد به این معنی خواهد بود که این فیلم برای هفته دوم هم 100 میلیون دلار دیگر می‌فروشد و این نخستین باری خواهد بود که 2 فیلم همزمان و در یک آخر هفته بیش از 100 میلیون دلار می‌فروشند.
جدیدترین قسمت «دنیای ژوراسیک» محصول کمپانی‌های یونیورسال پیکچرز و امبلین انترتینمنت در آخر هفته‌ای که در راه است در 4475 پرده سینما در آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آید. این در حالی است که فروش بین‌المللی فیلم چیزی حدود 2 هفته پیش آغاز شد. انتظار می‌رود این فیلم کارش را با فروش 130 میلیون دلاری آغاز کند البته باید به یاد داشت که فروش قسمت اول آن در سال 2015 هم چیزی حدود 125 میلیون دلار تخمین زده شده بود، اما آن فیلم در عمل توانست 208.8 میلیون دلار بفروشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/50002/باکس‌آفیس-آمریکای-شمالی-در-انتظار-چند-رکورد
بستن   چاپ